Kapitel 11

Detta har hänt:

Det knackade på dörren och jag kollade på klockan.
- Hm, Zayn är tidig! sa jag och tjejerna tittade på klockan och sedan undrande på mig.
   Jag gick fram till dörren och öppnade den, men till mim förvåning var det inte alls Zayn som stod i korridoren.

Fridas perspektiv:

- Åh, hej Lucas! sa jag förvånat. Jag tittade bak och såg att Alice stelnade till och Quinn tittade undrande på mig.
- Hej! sa Lucas. Eh, är Alice här?
Han såg osäker ut och jag förstod honom, han visste ju inte att vi bodde med Alice eller ens att vi kände henne.
- Ehm, ja hon är här, sa jag och vände mig om mot Alice som reste sig upp och gick mot dörren.
- Hej, sa hon tyst och jag såg att hon undvek ögonkontakt med Lucas.
- Hej Alice, jag skulle vilja prata med dig... ensam, om det går bra?
Alice tvekade mén sedan ryckte hon på axlarna.
- Okej, sa hon och gick ut i korridoren med Lucas och stängde dörren bakom sig.
Jag och Quinn tittade osäkert på varandra och efter bara några minuter kom Alice in igen och jag hörde Lucas steg bort i korridoren.
- Vad sa han? frågade Quinn.
- Han sa förlåt och att han var dum och så... han sa att han verkligen gillade mig men han ville inte mista mig som vän på grund av det här, han ville lära känna mig mer så vi bestämde oss för att vi skulle träffas imorn också, hon tog en paus och drog efter andan, sedan förtsatte hon. Han sa att jag kunde ta med er om jag tyckte att det kändes bättre.
Vi nickade.
- Vill du att vi följer med? frågade jag och Alice nickade.
- Om ni vill allstå! sa hon.
- Självklart, vill du ha med oss så följer vi med! sa jag och Quinn nickade.
Det knackade på dörren igen och jag gick för att öppna.

Zayns perspektiv:

Jag knackade på hotellrumsdörren och kort därefter kom Frida och öppnade. Hon hade en vit, vacker klänning på sig och hennes mörkbruna hår hade hon lockat till korkskruvar. Jag tittade på henne där hon stod och var så vacker.
- Hej på dig med Zayn! sa hon och skrattade när jag märkte att jag stod och tittade på henne med öppen mun utan att säga något.
- Öh, hej! sa jag. Du är jättefin!
Hon tittade ner i marken.
- Tack, du är också jättefin! svarade hon. Du är jättesöt i kostym!
- Haha, tack sötis! sa han och tog min hand i sin.
- Hej då tjejer! ropade Zayn.
- Hej då! svarade Quinn och Alice. Ha det så kul!

Vi kom ut ur lobbyn och Frida stannade till när hon såg limousinen. Hon stod och stirrade på den, sedan vände hon sig om mot mig och pekade på den.
- Är det, började hon. Allstå vi?
- Ja, limousinen är till oss, sa jag och skrattade.

Fridas perspektiv:

- Wow! sa jag. Jag kunde inte fatta att Zayn fixat en limousin bara för mig och honom.
- Du är bara för bra för att vara sann! sa jag och log mot honom.
- Du är bättre!
- Jag tror inte att det är möjligt, sa jag och Zayn log.
- Shall we? frågade han och gestikulerade mot limousinen.
- We shall! svarade jag och Zayn krokade sin arm i min och vi gick mot limon. Han öppnade bildörren och lät mig gå in, sedan sprang han snabbt till andra sidan limon och hoppade själv in.
- Det tar ett tag att åka dit vi ska, så vi kan väl prata lite om dig? sa han och tog min hand.
- Vi kan väl prata om dig i stället? försökte jag men Zayn lät mig inte komma undan så lätt.
- Nehej du! Jag vet så lite om dig och jag vill veta allt!
   Jag skrattade lite nervöst.
- Var ska jag börja? frågade jag.
- Du kan berätta om hur du har det hemma i Sverige, om familjen och skolan och så.
- Okej, sa jag som helst inte ville prata om hur jag hade det hemma, jag ville bara glömma det och helst av allt bara flytta därifrån och aldrig komma tillbaka, fast jag skulle aldrig klara mig utan Quinn och Alice.
- Jaa, Sverige är ett rätt tråkigt land, tycker jag själv...
- Jag gillar Sverige! flikade Zayn in och jag skrattade.
- Du skulle nog tycka att det var rätt tråkigt att bo där... i alla fall, jag bor med min mamma och pappa, men jag har en storebror som flyttat hemifrån. Jag var väldigt nära honom förut men sedan han flyttade han jag knappt träffat eller hört av honom. Han flyttade rätt långt bort, jag antar att han ville komma så långt ifrån mamma och pappa som möjligt.
- Vadådå? sa Zayn och såg lite orolig ut.
- Tja, det är rena helvetet hemma hos mig... sa jag och svalde. Mamma dricker bara för det mesta och pappa... gör i princip ingenting. Han jobbar när han vill och tar ledigt när det passar honom, jag förstår inte att de inte sparkat honom än, det är säkert bara för att chefen är en nära vän...
- Frida jag hade ingen aning, sa Zayn och kramade om min hand hårdare. Varför har du inte sagt något till mig?
   Jag ryckte på axlarna, jag hade inget svar.
- Sånt här är viktigt att prata med folk om, sa han.
- Jag vet, jag vet och jag gör det! Jag pratar med Alice och Quinn och Quinns föräldrar.
- Quinns föräldrar? sa Zayn frågande.
- Ja, man kan säga att jag i princip bott hos hemma hos Quinn det senaste halvåret och de har blivit nästan som föräldrar för mig.
   Jag berättade lite mer om hur jag hade det hemma och om min rätt så tuffa uppväxt. Jag paratade inte ofta med folk om min uppväxt och om hur jobbigt det var hemma, men med Zayn kändes det så lätt och han lyssnade och förstod mig.
- Men nu pratar vi om något roligare, sa jag oc Zayn nickade och tittade snabbt ut genom fönstret.
- Vi är faktiskt framme nu! sa han och vände sig mot mig. Limon stannade och Zayn hoppade ut.
- Vänta! ropade han och stängde dörren och snart öppnades dörren på min sida och jag möttes av Zayns stolta leende jag fnissade lite åt honom och han sträckte fram sin hand. Jag tog den klev ut och han stängde dörren bakom mig. Jag tittade runt och såg att vi befann oss på en vacker, vit strand.
- Vart ska vi? frågade jag och log.
- Dit, sa Zayn och pekade ungefär 50 meter bakom mig. Jag vände mig om och den vackra synen fick mig att dra efter andan.


Eftersom ni var så snälla och kommenterade mycket la vi ner all extra tid idag för att skriva ett nytt kapitel! :) Om ni är jätteduktiga och kommenterar ännu mer så kanske det kommer en ny del redan imorn, who knows ;) Hann tyvärr inte med några bilder till kapitlet, men, men :) <3



Kommentarer
Postat av: Anonym

Skit bra kapitel snälla ett till imorrn :( !!!

2011-12-19 @ 22:49:31
Postat av: Stina

Ååååh mer mer mer !

2011-12-19 @ 23:10:11
Postat av: Anonym

as bra meeer!

2011-12-20 @ 10:41:17
Postat av: Anonym

Meeeeeeer .<3

2011-12-21 @ 17:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0