Kapitel 12

 


   


Detta har hänt:


- Vi är faktiskt framme nu! sa han och vände sig mot mig. Limon stannade och Zayn hoppade ut.
- Vänta! ropade han och stängde dörren och snart öppnades dörren på min sida och jag möttes av Zayns stolta leende jag fnissade lite åt honom och han sträckte fram sin hand. Jag tog den klev ut och han stängde dörren bakom mig. Jag tittade runt och såg att vi befann oss på en vacker, vit strand.
- Vart ska vi? frågade jag och log.
- Dit, sa Zayn och pekade ungefär 50 meter bakom mig. Jag vände mig om och den vackra synen fick mig att dra efter andan.

Fridas perspektiv:

Jag stod bara och tittade, det var så fint! Lysande facklor lyste upp en liten del av stranden runt ett bord som var fint dukat med en vacker utsikt över havet.
- Det är så vackert! viskade jag, Zayn nickade stolt och flätade in sina fingar i mina. Är det du som har fixat allt?
- Jaa, fast det var inte jag som tände facklorna då, svarade han och log.
Jag kramade honom och han höll om mig länge. Det kändes så bra, att stå där i hans famn och känna värmen från hans kropp. Det var här jag hörde hemma, med Zayn. Han släppta taget om mig och tog tag i min hand. Vi gick mot facklorna och bordet mitt på stranden. Han gick fram till en av stolarna och drog ut den åt mig. Jag satte mig och han satte sig på den andra stolen. Precis när han satt sig kom någon bärande på en silverbricka med lock på. Han ställde ner den på  min sida av på bordet och strax efter kom en till kille och ställde ner en likadan på Zayns sida.
- Oxfilé med pommes frites och bearnaisesås, smaklig måltid! sa en av dem samtidigt som han lyfte på locket, sedan gick de därifrån.
- Yummie! sa jag och Zayn skrattade.
- Gillar du det?
- Om jag gör! Typ favoritmaten! sa jag. Hur visste du?
- Jag är bra på att gissa! sa han och log.
   Vi satt länge och åt och pratade om allt möjligt.
- Vill du gå en liten prommenad? frågade Zayn när vi ätit klart.
- Visst! sa jag och vi reste oss. Jag tog av mig skorna och Zayn gjorde samma sak. Vi gick längs strandkanten och vattnet sköljde över våra fötter när vågorna rullade in mot stranden.
   Zayn harklade sig.
- Du, jag och killarna ska på tour snart... han tittade ner i sanden och han tog min hand. Det är inte så länge, bara några dagar, men jag kommer sakna dig så mycket.
- När åker ni? frågade jag och jag kände mig besviken för att jag snart inte skulle få träffa Zayn varje dag.
- Om typ 3,4 dagar, svarade han. Jag har tänkt på hur mycket jag kommer att sakna dig och... jag undrar om du kanske skulle vilja följa med på touren?
   Jag stod tyst en stund och bara stirrade på honom. Ville han verkligen att jag skulle följa med på deras tour?
- Eh, Frida? sa Zayn och viftade med handen framför ögonen på mig.
- Åh, ja, ja visst! sa jag glatt. Men Quinn och Alice då?
- Det är dig jag skulle sakna mest, sa Zayn och blinkade. Men snacka med dem du och se om de vill följa med de också!
- Okej! sa jag och jag kände mig överlycklig. Kunde det bli bättre än att få följa med de fem mest underbara killar på denna jord på deras tour med sina bästa kompisar?

Quinns perspektiv:

Jag låg i sängen och gjorde i princip ingenting. Frida var ute med Zayn och Alice hade åkt och hälsat på en gammal vän som flyttat till London för ett år sedan. Jag försökte komma på något roligt att göra och jag funderade på att messa Niall, men sen tänkte jag att han var säkert upptagen, men då plingade min mobil till. Jag tog upp den och läste sms:et från Niall " Hej Quinn! Har du lust att hitta på något? Jag är ensam här, Zayn är ju med Frida och  de andra killarna handlar lite... vill du typ beställa pizza och se på film eller nåt?"
   Jag blev så glad att jag hoppade upp och ner i sängen. Jag sansade mig, satte mig ner i sängen och svarade    " Hej Niall! Det gör jag gärna, ska jag komma till ert hotell?" 
  
Kort därefter fick jag svar " Great! Ja gör det, jag beställer pizza!" jag skickade ett snabbt "okej!" och gick sedan för att sätta på mina gråa converse.

Dörren öppnades och jag möttes av Nialls stora léende.
- Hej! sa han och gav mig en varm kram.
- Hej! sa jag och kramade tillbaka, han släppte taget om mig fast jag skulle hellre stått kvar så mycket längre.
- Du, vi drar och hämtar pizzan på direkten! sa han och jag log.
- Okej, var ligger pizzerian?
- Typ 5 minuters prommenad härifrån.
- Okej!
   Jag funderade på varför Niall bara frågat mig om jag ville göra något. Han visste ju att Frida var med Zayn, men han visste ju inte att Alice inte var hemma...
- Quinn? sa Niall och skrattade jag vaknade upp ur mina tankar och skakade på huvudet.
- Haha, ehm, aa?
- Vad gillar du för pizza? han fnissade lite och fortsatte. Jag beställde en vesuvio och en hawaii, vilken vill du ha?
- Ehm, jag tar gärna vesuvio, sa jag och skämdes lite över min barnsliga smak.
- Bra, för jag ville ha hawaiin! sa han och jag skrattade.
   Min mobil plingade till och jag såg att jag fått ett sms från Frida: " Hej tjejor! Skulle ni vilja följa med på killarnas tour om några dagar? Zayn frågade mig och vi alla får följa med om vi vill!! :D" jag tittade förvånat på skärmen och undrade om de andra killarna också visste om det.
- Niall?
- Aa? han vände sig mot mig och log sit urgulliga léende.
- Visste du om att Zayn frågat Frida om hon ville följa med på er tour? frågade jag osäkert.
- Ja, eller nej. Alltså han har snackat om att fråga henne med oss och vi sa att det var okej, men jag visste inte att han hade frågat, sa Niall.
- Ehm, okej, sa jag tyst. Visste du att han frågat om jag och Alice ville med också?
   Niall sken upp.
- Va? Nej, det visste jag inte! sa han glatt. Så ni ska med allihopa?
   Han såg förväntansfull ut och jag fnissade lite åt honom.
- Jag måste typ snacka med mina föräldrar först... tror jag, sa jag och tänkte på att jag inte berättat så mycket om killarna för dem. Jag berättade för dem att vi träffade er förut, men jag har inte sagt att vi faktiskt lärt känna er lite och så... jag tror inte de vill att jag åker med på en tour med några som de inte alls känner.
   Nialls uttryck ändrades till ett besviket i stället för ett förväntansfullt.
- Men jag ska göra mitt bästa för att övertala dem! sa jag och han såg lite gladare ut. Om du, eh ni vill att jag följer med alltså.
- Självklart! sa Niall och jag blev alldeles varm inombords.
- Där är pizzerian! utbrast Niall efter att det varit tyst en stund. Han pekade på en skylt som hände ut från en vägg lite längre fram.
   Vi gick in på pizzerian och de som jobbade där kände igen Niall.
- Hej Niall! hörde jag flera av dem ropa.
   Niall skrattade lite och hälsade tillbaka.
- Kommer du hit ofta eller? frågade jag och skrattade.
- Jaa, jag och killarna kommer hit rätt regelbundet, svarade han och skrattade lite han med.
   Vi betalade pizzorna, tog dem och gick mot hotellet.
- Så vad tycker du om London? frågade Niall.
- Jag verkligen älskar det! sa jag lyckligt.
- Jaa, sa Niall och kollade in i mina ögon. Det är verkligen vackert!


Så vad tycks om kap 12? Forsätt kommentera, vi blir hur glada som helst av era kommentarer! :) Det är kommentarerna som gör att det blir roligare att skriva så sluta inte :) <3



Kommentarer
Postat av: Daniella

Skitbra! :D xx

2011-12-22 @ 15:43:17
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0