Kapitel 13

Nialls perspektiv:

Jag stod mittemot Quinn och såg in i hennes klarblåa ögon. En blond hårslinga hade fallit ner över ögat på henne och jag tog bort den och satte den bakom hennes öra. Hon log lite, jag såg att hennes kinder fick en rödare nyans och hon tittade ner i marken. Jag drog snabbt undan min hand och harklade mig.
- Öh, ska vi gå? frågade jag eftersom jag inte kom på något bättre.
- Ja, visst, svarade hon och vi började gå igen.
Vi gick tysta hela vägen till hotellet och det var rätt pinsam stämning.
- Vad fint väder det är, sa jag desperat efter att bryta tystnaden.
- Var det det bästa samtalsämnet du kom på? sa hon och skrattade gulligt.
- Kom på nåt bättre själv! sa jag och försökte låtsas vara sur men hennes skratt smittade av sig.
- Jag hoppas verkligen att du... jag kom på mig själv och ändrade mig snabbt. Eh, att ni får följa med på touren för era föräldrar.
- Ja, Frida och Alice får säkert, Fridas föräldrar bryr sig tyvärr inte och Alices brukar låta henne göra lite hur hon vill, sa Quinn. De vill att hon ska fatta sina egna beslut och ta ansvar och så... men mina föräldrar är lite väl överbeskyddande ibland.
Hon skrattade lite och jag log.
- Men vad menar du med att Fridas föräldrar inte bryr sig? frågade jag oroligt och Quinn berättade om hur jobbigt Frida hade det hemma.
- Oj, sa jag förvånat. Jag hade ingen aning om att hon hade det så tufft hemma.
- Nej, hon pratar helst inte om det.
   Jag nickade tyst.

   Jag öppnade dörren och vi gick in på rummet.
- Vilken film ska vi se? frågade Quinn.
   Jag funderade en stund på vilka filmer vi hade.
- Har du sett någon av "The naked gun" filmerna? sa jag och skrattade lite.
   Quinn log stort och nickade.
- Ja, jag har sett alla typ tre gånger men jag tröttnar aldrig på dem! sa hon.
- Okej, bra! sa jag och satte in filmen i dvd:n.

Quinns perspektiv:

Niall startade filmen och slängde sig sedan bredvid mig i soffan.
   Vi skrattade oss igenom nästan hela filmen och det hade varit rätt svårt att kolla på filmen, äta  pizza och skratta samtidigt.
- Vad gör vi nu då? frågade jag och Niall ryckte på axlarna.
- Pratar? föreslog han.
- Okej, sa jag.
- Så vad tycker du om London? frågade han och jag skrattade.
- Det har du  ju redan frågat! sa jag.
- Ah, juste, sa Niall och skrattade lite han med.
   Det blev tyst och Niall tittade in i mina ögon.
- Du Quinn, sa Niall efter en stund och jag nickade. Jag tror jag gillar dig.


Kapitel 13, vad tycks?? :) Jag vet att det blev väldigt, väldigt kort, men vi har haft jättestressigt de senaste dagarna med att packa och fixa allt...
 Kapitel 14 kommer nog tyvärr inte ut förrän tidigast 1/1-12 (vi åker bort imorn tillfredag, kommer ej ha tillgång till dator), kanske ännu senare eftersom vi kanske ska bort igen...
Snälla kommentera! Det är så kul att läsa era gulliga kommentarer! :D

Hoppas ni gillade del 13! :) <3


Kommentarer
Postat av: alicia

er novell är GALET bra! :D

2011-12-26 @ 23:38:05
Postat av: Anonym

http://onednovel.blogg.se/

Läs den här också den äger. (inte jag som skriver:P)

Ass bra novell asså:)

2011-12-27 @ 00:12:57
URL: http://onednovel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ass bra jag vill läsa nästa kapitel nu.

2011-12-27 @ 22:24:26
Postat av: Daniella

jättebra!

2011-12-30 @ 23:15:38
URL: http://onedirectionworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0