Kapitel 7



Detta har hänt:

Jag flyttade närmare Frida och min arm nuddade hennes och jag kunde känna värmen från henne. Hon fortsatte att titta på tv-skärmen men jag såg att hon log lite. Jag tittade på hennes hand som vilade på hennes ben. Jag tvekade länge men sen tänkte jag tillbaka och kom ihåg att hon sagt att hon gillade mig också. Jag la försiktigt min hand på hennes och hon vände sitt huvud mot mig.

Zayns perspektiv:

Hon log mot mig och jag log tillbaka. Jag tittade bort mot de andra och jag mötte Liams blick. Han lyfte på ögonbrynet och log busigt mot mig när han såg min hand på Fridas. Jag log lite svagt tillbaka och jag såg att han satte armbågen i Harrys sida och tittade sedan menande mot mig och Frida.
- Aj! sa Harry och blängde på Liam.
- Ehm, oj... sa Liam. Förlåt.
Han nickade diskret med huvudet åt mitt och Fridas håll men Harry förstod inte. Liam suckade och försökte med Louis istället som fattade direkt. Han öppnade munnen för att säga något men när han såg min bedjande blick höll han tyst. Jag log tacksamt mot honom, jag ville inte göra någon stor grej av det.
Filmen tog slut och jag kollade på klockan 23.00.
- Oj, killar det är nog dags att vi går hem, sa jag. Vi har ju intervjun imorgon och vi ska sticka rätt tidigt.
- Just det! sa Harry. Det hade jag nästan glömt bort, jag som ville ha sovmorgon...
- Äsch, du får sova ut i övermorgon! sa Liam och Harry nickade.
- Åh, juste, jag och Frida tänkte att vi alla kanske kunde hitta på något när vi kommer hem imorgon, sa jag.
- Okej, låter kul! sa Louis och de andra instämde.

Quinns perspektiv:

Vi sa hej då till killarna och kramade om dem. Alice stängde långsamt dörren bakom dem.
- Asså de är så gulliga! sa hon och jag och Frida instämde.
   Jag tittade på Frida.
- Zayn gillar dig helt klart! sa jag och hon log. Jag såg nog att han flyttade närmare och närmare under filmen!
   Frida skrattade lite och nickade.
- Han sa det till mig, sa Frida och både jag och Alice bara stirrade på henne.
- När vi var ute sa han att han gillade mig och frågade om jag ville äta middag med honom imorn.
   Hon tittade ner i marken.
- Oh my god! Zayn Malik frågade om du ville äta middag med honom! utbrast Alice och vi började skratta.
- Du sa väl ja? frågade jag för att vara säker.
- Vem säger nej till en middag med Zayn? sa Frida och log mot mig.
- En galen person... sa Alice.
- Så du skulle säga nej? retades Frida och fick en kudde slängt i huvudet av Alice.
- Ha-ha, sa Alice ironiskt men kunde inte låta bli att skratta lite.
- Men du gillar honom va? frågade jag. Allstå på riktigt?
   Frida nickade och jag log stort mot henne.
- Jag är så glad för din skull! sa Alice och log mot Frida. Men nu tycker jag att vi går och sover eftersom vi ska upp i hyfsat god tid imorn och ut för att utforska London!

Alices perspektiv:

Jag vaknade av alarmet på mobilen och jag kollade på klockan, 09.30.
- Dags att vakna tjejer, sa jag och gäspade. Jag tittade på Quinn och Frida. Quinn satte sig upp i sängen och såg hur pigg ut som helst, men Frida bara suckade och drog täcket över huvudet.
- Vakna Frida! sa jag och petade henne i sidan, hon ryckte till eftersom hon var extremt kittlig. Jag petade på henne en gång till och hon rullade över till Quinns säng som stod bredvid.
- Väck mig när frukosten är klar, mumlade hon. Jag vill ha omelett!
   Jag och Quinn skrattade åt henne men Quinn ställde sig genast och började på en stor omelett som vi alla tre delade på. Som vanligt var det Quinn lagade supergott. Jag förstod inte var hennes matlagningsförmågor kom ifrån eftersom jag varit hemma och ätit hos Quinn flera gånger när hennes föräldrar lagat maten. Det hade inte smakat bra...

Jag tog min bruna, lilla axelväska och sedan gick vi.
- Så det är shopping och sevärdheter som gäller idag? frågade Quinn och Jag och Frida nickade.
- Yes, så var det tänkt! sa Frida. Jag tycker vi tar shoppingen först!
   Jag och Quinn instämde och vi gick mot shoppinggatorna.

Quinn och Frida hade hittat massor av kläder som de gick för att prova, jag hade inte hittat ett enda plagg. Jag gick runt lite i affären och plötsligt såg jag en klänning som jag inte kunde slita blicken från. Jag gick fram till den och kände på det mjuka tyget. Jag tog klänningen och gick mot provrummen. Jag gick in och provade den. Den satt perfekt. Jag gick ut från provrummet och ställde mig framför den stora spegeln som täckte väggen utanför.
- Wow! hörde jag någon bakom mig säga och jag vände mig om. Jag tittade in i den blonda killens gröna ögon och han log mot mig.




Kapitel 7 äntligen uppe! Förlåt för USEL upptatering, men våra lärare tyckte det var kul att prova sätta alla prov och uppgifter samma vecka, det tyckte inte vi... men efter den här veckan har vi nog inte så mycket i skolan så då blir det bättre uppdatering! Kommentera och säg vad ni tyckte om kap 7! :) <3 (haha blev lite fail med bilderna men bättre än inget right? ;))





Kommentarer
Postat av: Rayana

helt super

2011-12-07 @ 19:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0