Kapitel 8

Detta har hänt:

Jag gick runt lite i affären och plötsligt såg jag en klänning som jag inte kunde slita blicken från. Jag gick fram till den och kände på det mjuka tyget. Jag tog klänningen och gick mot provrummen. Jag gick in och provade den. Den satt perfekt. Jag gick ut från provrummet och ställde mig framför den stora spegeln som täckte väggen utanför.
- Wow! hörde jag någon bakom mig säga och jag vände mig om. Jag tittade in i den blonda killens gröna ögon och han log mot mig.


Alices perpektiv:

Jag tittade frågande på honom.
- Vad? frågade jag tveksamt-
- Jag bara... han pausade. Du, du är så vacker!
Jag tittade förvånat på honom, det var ju inte varje dag man blev kallad vacker av en främling på stan. Jag rodnade och tittade ner i marken.
- Ehm, tack...? sa jag osäkert.
- Oj, det där lät säkert jättekonstigt! sa han och skrattade generat.
- Eh, jaa... lite konstigt känns det när en främling kommer fram och säger att man är vacker, sa jag och skrattade lite.
   Killen räckte fram handen mot mig och jag greppade om den.
- Lucas, sa han och log.
- Alice, sa jag tillbaka.
   Jag tittade på Lucas, han var rätt söt - lång, blond, gröna ögon och skarpa kindben. Han skulle kunna vara modell.
- Du är inte härifrån va? frågade han och jag antog att han märkte det på min rätt så dåliga engelska.
- Eh, nej, sa jag och rodnade. Pratar jag så dålig engelska?
   Han skrattade.
- Nej då! Men man hör att du inte kommer härifrån.
   Jag nickade.
- Jag kommer från Stockholm, Sverige, sa jag.
- Det skulle varit min första gissning! sa han och jag skrattade lite. Jag har hört att tjejerna är väldigt vackra där.
   Självklart kunde jag inte låta bli att rodna. Jag såg att Quinn kom ut från provrummet och tittade undrande på mig där jag stod i en klänning som inte var min och pratade med en främling. Frida kom också ut från sitt provrum och hon gav mig en konstig blick, men sedan flinade hon lite och jag himlade med ögonen.
- Du Lucas, sa jag. Jag måste tyvärr gå nu, men det var trevligt att träffas!
- Okej, sa Lucas och jag tyckte att han såg lite besviken ut. Men skulle du vilja hitta på något nån dag?
   Jag såg på honom att han var väldigt självsäker, på ett charmigt sätt.
- Eh, okej visst, sa jag och gav honom mitt nummer.
- Då hör jag av mig! sa han glatt och gav mig en snabb kram.
   Jag stod förvånad kvar när han vände sig om och gick. Frida och Quinn rusade fram till mig.
- Vem var det där? frågade Quinn snabbt. Han var ju fett söt!
- Jaa, vem var det? sa Frida med stora ögon.
   Jag skrattade lite åt dem.
- Han hette Lucas, sa jag och kom sedan på att det var ungefär så mycket jag visste om honom. Ehm, sen vet jag typ inget mer!
- Men vadå kom han bara fram och börja babbla eller? frågade Frida.
- Haha typ! sa jag och berättade om hur allt börjat och vad han sagt.
- Ja du är verkligen vacker! sa Quinn och jag kramade om henne.
- Ni är vackrare! sa jag och drog in Frida i kramen.
- Och du bara måste köpa den där klänningen! sa Frida. Den är så fin!

Zayns perspektiv:

Vi kom in i ett rum där vi skulle intervjuas och Harry och Niall tävlade om att hinna först till soffan och Louis var inte sen att hänga på. De tre kastade sig på soffan och Louis som hamnade överst dunsade ner på govlet och vi skrattade åt honom. Han blängde på oss men log sedan. En brunhårig tjej kom in i rummet och gick mot oss.
- Jag heter Elina och det är jag som ska intervjua er idag! sa hon glatt.
   Hon ställde massor av frågor bland annat från twitter av våra fans. Vi svarade så gott vi kunde men jag kunde inte låta bli att tänka på Frida och tyvärr märkte nog Elina att jag var lite "off".
- Zayn, du verkar ha tankarna på annat håll, tänker du kanske på din flickvän? frågade hon.
- Öh, nej eller asså jag har ingen flickvän, sa jag och jag kände att jag var osäker.
- Så vem är den mystiska tjejen som du har setts med flera gånger de senaste dagarna? frågade hon. Ni ser verkligen ut som ett par!
- Eh, nee.. Fri... jag avbröt mig själv jag kanske inte skulle säga hennes namn?
- Fri...da? gissade Elina och jag suckade men nickade.
- Mm, men nej, vi är bara vänner, sa jag och Louis fnissade.
- Väldigt goda vänner, sa han och jag blängde på honom.
   Niall skrattade som vanligt åt Louis och Liam och Harry log och fnissade lite de med.
- Men skulle du kunna tänka dig att bjuda ut henne på dejt? frågade Elina och killarna skrattade ännu mer eftersom de visste att jag redan bjudit ut henne.
   Elina tittade undrande på dem.
- Jag gillar henne, det gör jag, började jag. Men vi, dejtar inte...
- Eller? sa Louis i en hostning och tittade menande på mig.
- Är det verkligen sant Zayn? sa Elina och skrattade lite. Det verkar som att killarna har en annan åsikt.
- Nej nu ska vi inte ljuga, sa Liam och jag tittade tacksamt på honom. De dejtar faktiskt inte, än.
   Min tacksamma blick byttes ut mot en ond blick och Liam skrattade busigt.

Alices perspektiv:

Vi gick in på hotellrummet och jag slängde mig i min säng. Då plingade min I phone till. Jag tog upp den och jag såg att Frida tittade avundsjukt på den. Jag förstod henne, hennes mobil såg ut som stor, grå sten.
   Jag tittade på skärmen och klickade upp sms:et



Det var kap 8! Dålig uppdatering, vi vet, men nu är det inte så mycket i skolan längre så nu ska det nog bli bättre! :) Lämna jättegärna kommentar, vi blir jätteglada om vi får fler kommentarer! :) <3

Kommentarer
Postat av: Filippa & Klara

Jätte bra,mer!! ;)



Läs gärna min och Klaras novellblogg! ;)

http://novellaboutonedirection.blogg.se

2011-12-10 @ 13:25:29
URL: http://novellaboutonedirection.blogg.se/
Postat av: Julia

Skit bra! <3

2011-12-10 @ 18:51:08
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: rebecka

jätte bra! :)

men när kommer nästa? :)

2011-12-13 @ 13:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0