Kapitel 9

Detta har hänt:
Vi gick in på hotellrummet och jag slängde mig i min säng. Då plingade min I phone till. Jag tog upp den och jag såg att Frida tittade avundsjukt på den. Jag förstod henne, hennes mobil såg ut som stor, grå sten.
   Jag tittade på skärmen och klickade upp sms:et.


 

" Hej Alice! Jag kunde inte låta bli att sms:a, har du lust att göra något redan imorgon? Kanske ta en fika eller något? :) "
- Vem messa? frågade Frida.
- Lucas, sa jag och log. Han vill göra något imorn!
- Åh, säg ja, säg ja, säg ja! utbrast Frida och jag skrattade åt henne där hon stod och hoppade upp och ner på golvet.
- Lugn! sa jag och flinade.
" Visst! När och var? :) "
Jag skickade iväg smset och bara några sekunder senare svarade Lucas. " Kl 12 på starbucks, blir det bra? :)"
Jag svarade att det blev jättebra och Frida stod bredvid mig och skuttade.
- Du vet väl att det är jag som ska träffa honom och inte du? frågade jag och skrattade åt henne. Du får nöja dig med Zayn!
- Ja, jag är bara så glad för din skull! sa hon och skrattade lite. Förrestan kunde jag inte vara nöjdare om jag fick Zayn!
- Han gillar ju dig, sa jag. Du kommer att få honom.
- Mm, det känns bara lite för bra för att vara sant, sa Frida osäkert. Varför jag liksom? Han kan få vem han vill, varför väljer han mig?
- För att du är fantastisk! sa jag och Frida kastade sig över mig och gav mig en stor kram.
- Du är fantastiskare! sa hon och jag skrattade.
- Vad gör ni? frågade Quinn när hon kom ut från badrummet efter att ha duschat.
- Vi kramas och är fantastiskast! ropade Frida och jag skrattade.
- Låter kul! sa Quinn och slängde sig i sängen och kramade om oss. Ni är mina små knäppisar! sa hon sedan.
- Och det kommer vi alltid att vara! sa jag. Eller Frida i alla fall, jag blir din smartis!
   Quinn skrattade och Frida slängde en kudde i huvudet på mig.

Zayns perspektiv:

   Vi satte oss i bilen och åkte mot hotellet. Jag tog upp min mobil för att smsa Frida " Hej Söt! Vi är på väg hem från intervjun nu, ska vi komma till er eller ni till oss?". Efter en stund fick jag svar: " Hej Gulle! Vi kan väl vara hos er? Skulle vilja se hur ert hotell ser ut!".
- Killar, vi åker till vårt hotell så kommer tjejerna dit! sa jag och killarna nickade. Vi var alla trötta efter en lång dag med långa bilresor.

" Framme om 5!" Jag skickade iväg smset och Frida svarade " Okej, vi börjar gå mot hotellet"

   Vi gick in genom svängdörrarna och när vi kom in såg vi att Frida, Quinn och Alice väntade i lobbyn. De kom fram till oss och vi gav dem varsin kram. Jag tog Fidas hand och vi gick alla upp till vårt hotellrum.

- Jag är ledsen om jag är tråkig men jag är så sjukt trött, sa Liam. Jag tror jag ska gå och lägga mig...
- Jag med, sa Louis. Jag är nog ännu tröttare!
- Okej, sa Harry och vi andra nickade. Sov gott!

   Jag och Frida var de enda som var vakna. Quinn och Niall hade somnat på golvet på varsin kudde och Alice hade somnat i Harrys säng eftersom han erbjudit sig att sova i soffan. Hon hade sagt emot men han insisterade, som vanligt var han en gentleman runt tjejerna.
   Vi pratade länge men snart blev det svårt att hålla ögonen öppna.

Alices perspektiv:

När jag vaknade kände jag knappt igen mig, men sedan mindes jag gårdagen. Jag tittade på klockan 10.57. 10.57?! Jag skulle träffa Lucas om en timme!
- Oh, shit! sa jag tyst och skyndade ut i vardagsrummet. Jag petade på Quinn som låg och sov på golvet på några kuddar med en filt över sig.
- Mmm... vad? mumlade hon.
- Jag ville bara säga att jag sticker nu, viskade jag för att inte väcka Niall. Jag ska träffa Lucas om en timme så jag drar till vårt hotell, byter om och fixar mig, jag messar typ när jag är på väg hem.
- Okej, sa Quinn och vände sig för att somna om.

Jag var inte så nöjd med min look men jag hade inte tid att fixa mitt hopplösa hår. Jag tog min väska och sedan gick jag ut från hotellet, mot Starbucks. När jag kom fram såg jag Lucas sitta vid ett av borden utanför cafét. Han sken upp när han såg mig och gick fram till mig för att krama om mig.
- Hej! sa han och log stort.
- Hej! Hur länge har du väntat? frågade jag och kollade på klockan.
- Klockan är bara någon minut över men jag kom lite tidigare, jag ville ju inte låta dig behöva vänta på mig!
   Jag log mot honom, han var väldigt söt där han stod i mörka jeans och en vit t-shirt.
   Vi satt länge och pratade och fikade.
- Vill du gå på en liten prommenad? frågade Lucas. Typ Regents park? De har jättevackra rosor!
- Okej, sa jag och vi började gå.

- Wow! sa jag när jag såg rosorna i parken. Asså WOW!
- Jag vet!, sa Lucas och vände sig mot mig.
- De är så vackra!
- Du är vackrare, sa Lucas och tog ett steg närmare mig och jag kände mig obekväm, det kändes inte rätt.
- Lucas jag...
- Schhh... avbröt han. Du är så fin, du vet bara inte om det.
   Han lutade sig fram och kysste mig.


Kapitel 9! Okej vad tyckte ni? :) Vad tycker ni om Lucas? :P
Vi skulle också vilja veta er åsikt om en annan grej, tycker ni att Louis och Liam ska vara singlar eller ska de ha sina flickvänner som i verkligheten? We need your opinion! :) Hoppas ni gillar det! :) <3  








Kommentarer
Postat av: Kamilla

Hej, sjukt bra kapitel och en jätte bra novell ! :D

Jag tycker att Louis och Liam ska ha sina flickvänner i novellen, det blir lite mer realistiskt då ! :)<3

2011-12-18 @ 11:40:55
Postat av: Anonym

Jättebra, Jag tycker också att Louis och Liam ska ha sina flickvänner, det blir mer verkligt.

2011-12-18 @ 12:34:28
URL: http://oneednoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0