Kapitel 1

- Oh my gosh! utbrast Frida när vi klev av flygplanet på Londons flygplats. Jag kan inte fatta att vi äntligen är här! Bara vi tre tillsammans i London, det ska bli sååå kul!
   Jag log stort och Frida drog in mig och Alice i en gruppkram. Vi skrattade och gick sedan för att hämta vårt bagage.
   Vi gick ut från flygplatsen och tog en taxi till hotellet som låg i centrala London. Vi checkade in och gick upp till rum 536. När vi öppnade dörren pep Alice till och kastade sig förtjust på en av de stora sängarna.
- Så awesome! ropade hon och sträckte nöjt på sig. Jag och Frida tittade på varandra och nickade, vi slängde oss i samma säng och kittlade Alice men var tvugna att avsluta vår kittelattack när min mobil ringde.
- Quinn, svarade jag och hörde pappas röst i andra änden.
- Heej Qinnie! sa han. Jag ville bara veta att ni mår bra och så?
- Jadå, vi mår bra, svarade jag. Vi är på hotellet nu.
- Okej, vad bra, sa pappa. Du hittar rätt bra va? Ni går inte vilse hoppas jag, om ni gör det så frågar ni någon om vägen eller så ringer ni mig!
- Jaa, skrattade jag. Men jag hittar bra här, jag har ju varit här flera gånger!
- Jo jag vet... sa pappa. Men om..
- Om vi går vilse eller något händer så ringer jag dig okej?
- Ja, bra, sa pappa men han lät fortfarande lite orolig.
- Jag lovar!
- Bra, sa pappa nöjt. Mamma och jag ringer ikväll också! Puss!
- Okej, puss! sa jag och la på. Jag skrattade lite åt min oroliga pappa.
- Någon mer som är sugen på KFC? frågade jag.
- Jag! svarade Alice och Frida i kör.

Vi satt på KFC och åt, pratade och skrattade högt. Folk kollade snett på oss men vi brydde oss inte. När vi var klara gick vi ut på gatorna för en liten shoppingtur. Efter att ha varit inne i många affärer hade jag bara hittat ett par ljusa jeansshorts och ett tunnt, lila linne men jag visste att det skulle bli mer shopping under vår tid i London.
- Fika på Starbucks eller? frågade Frida när vi gått länge i affärerna.
- Ja! sa Alice och såg överlycklig ut.
Jag och Frida skrattade åt henne.
- Lead the way! sa Frida till mig och vi började gå.
Gatorna var ganska tomma och jag fick plötsligt syn på Starbucks-skylten.
- Sist till Starbucks bjuder! ropade jag och började springa. Alice och Frida var inte sena att hänga på. Jag var först och jag vände på huvudet för att se hur långt efter de andra var.
- Akta! ropade Frida och pekade åt mitt håll men det var för sent. Innan jag visste vad som hänt satt jag med rumpan på marken och jag kände något kallt rinna ner längst min mage. Jag tittade ner på min tröja och såg att det var milkshake över hela framsidan och jag kunde inte låta bli att skratta.
Jag tittade upp på killen jag krockat med och jag blev helt tyst. Jag gnuggade mig i ögonen och trodde att jag såg i syne.
- Förlåt så mycket! sa han. Det var verkligen inte meningen, jag är så klumpig ibland asså, förlåt! Gjorde det ont? han såg oroligt på mig.
Frida och Alice hade hunnit fram till mig och de stod också helt knäpptysta och bara stirrade. Jag tittade på honom och sedan på de fyra killarna som stod bredvid och tittade oroligt på mig.
- Gjorde det ont? frågade han igen.
- Ä.. är du Niall Horan? fick jag fram.
Han skrattade lite och nickade. Jag kunde inte fatta att jag satt på marken mitt framför hela One Direction! Niall och Zayn hjälpte mig upp.
Jag stod framför de alla fem med öppen mun.
- "Stäng munnen!", hostade Alice och jag kom på att jag måste sett ut som en idiot.
Killarna skrattade lite.
- Är du okej? frågade Niall och log mot mig.
- Jadå. Förlåt förresten, det var jag som sprang in i dig, det var mitt fel!
- Ja, nu är du skyldig Niall en milkshake! sa Louis och alla skrattade.
Niall skakade på huvudet.
- Nej, förlåt mig, sa han. Det var mitt fel. Han tittade på min tröja och skrattade generat. Följ med här! Vårt hotell ligger jättenära.
Han tog tag i min hand och ledde mig ner längst gatan. Harry, Louis, Liam, Zayn, Alice och Frida var inte långt efter.
Vi kom fram till hotellet och Niall tog med mig in i lobbyn. Killarna gick in efter men Alice och Frida stod osäkert kvar utanför. Zayn gick ut igen.
- Kom med in om ni vill! sa han glatt och både Frida och Alice sken upp.

- Kom med mig, sa Niall till mig och vi gick in i hissen. Det blev tyst och det enda som hördes var den låga musiken som spelades i hissen.
- Awkward, tänkte jag och kunde inte låta bli att fnissa. Niall bara log mot mig.
   När vi kommit till fjärde våningen öppnades hissdörrarna och vi gick ut ur hissen och fram till rum 462. Niall öppnade
dörren och det var inte förrän då jag insåg att jag inte ens visste vad jag gjorde där.
- Vänta, varför gick vi hit? frågade jag.
Niall pekade på min tröja och sa:
- Ja du kan ju inte gå runt sådär på stan, men en kall tröja full med milkshake! Han log mot mig och började sedan rota i garderoben. Han tog fram en röd t-shirt och kastade den mot mig.
- Nej, det behövs verkligen inte! sa jag. Mitt hotell ligger rätt nära.
Niall skakade bestämt på huvudet.
 -Nej, du får låna den! sa han.
Jag log mot honom.
- Tack! sa jag och gick in i badrummet för att byta tröja. Jag gick ut igen och Niall granskade mig.
- Den ser ju bättre ut på dig än på mig! sa han sedan besviken.
- Nja, det tror jag inte riktigt på, sa jag och skrattade.
Niall skrattade.
- Ska vi gå ner? frågade han sedan.
- Åh, juste... sa jag som nästan glömt bort att Alice och Frida väntade där nere.
   Vi åkte ner och när jag kom ut i lobbyn såg jag Alice och Frida sitta i några fotöljer pratandes och skrattandes med resten av killarna.
- Tyvärr måste jag och grabbarna sticka till studion nu.. sa Niall.
- Men när ska jag lämna tillbaka tröjan? frågade jag och Niall räckte fram en lapp till mig.
- Här är mitt mobilnummer, messa mig imorn så betsämmer vi tid och plats! sa han.
   Jag tog förbryllad emot lappen.
- Okej.. sa jag.
- Vi måste sticka nu, men vi ses! Niall och killarna sa hej då och precis innan Niall gick ut vände han sig om och tittade på mig. Och förlåt! Igen... sa han och log.







Kommentarer
Postat av: Angelica & Johanna!

Hej! Tror nog att det kan bli en bra novell, så länge ni inte gå för fort fram ;) Ni skriver ganska detaljerat, vilket jag iaf tycker är kul, för då får man reda på mycket och kan leva sig in i bilden! Och, vad roligt att ni gillar vår novell! Kraam /angelica!

2011-11-13 @ 20:46:56
URL: http://onedirectionnovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0