Kapitel 2

Jag tittade andlöst på lappen i min hand. Alice och Frida kom fram till mig.
- Är det där vad jag tror att det är? frågade Alice.
- Niall Horans nummer, sa jag tyst. Jag kan inte fatta att jag har Niall Horans nummer i min hand!
- Jag kan inte fatta att vi just träffade One Direction! sa Frida förtjust. Och Du ska träffa Niall imorn igen!
Jag tittade förvånat på henne.
- Vadå jag? Ni följer med! sa jag bestämt.
Frida och Alice log stort.
- Är du säker på att du vill ha oss med? frågade Alice osäkert. Vill du inte ha Niall för dig själv?
Jag skrattade.
- Klart jag vill att mina två bästa vänner följer med! sa jag och kramade om dem båda.
När vi kramats klart gick vi ut från lobbyn och mot vårt hotell som låg bara 10 minuter från killarnas.
Vi kom in på rummet och började genast att rota igenom våra resväskor för att hitta passande kläder för morgondagen. Jag hittade en blå kjol och ett vitt linne som jag bestämde mig för, Alice valde ett par svarta shorts och ett randigt linne och Frida valde ett par ljusa shorts och ett lila linne.

- Ska vi äta ute ikväll eller laga mat här på rummet? frågade Alice.
- Jag känner faktiskt för att äta här, vi har ju spis och så, sa Frida och jag höll med.
- Tacos? sa jag och Frida och Alice log och nickade. Då går vi då!
Vi gick ut från hotellet och började gå mot affären som låg ungefär fem minuter från vårt hotell, i samma riktning som mot killarnas hotell. När vi kom in i den stora affären såg vi oss förvirrat omkring.
- Ehm... okej, sa Frida. Jag hittar inte här inne men jag försöker hitta grönsakerna, Quinn du tar köttfärsen och bröden, Alice, du tar såserna!
Vi nickade och gick för att hämta våra varor.


Fridas perspektiv:

Jag gick för att leta efter grönsakerna och efter att ha letat i i princip hela affären och mött både Alice och Quinn ett antal gånger hittade jag grönsakerna. Jag plockade några tomater, en gurka och lite annat när jag plötsligt kände en varm hand på min axel. Jag vände mig om och såg rakt in  i ett par underbara, bruna ögon.
- Zayn! flämtade jag.
- Hej! sa Zayn och log. Jag tyckte väl att jag såg dig.
Jag fick inte ur mig ett ord. Jag kunde fortfarande inte fatta att Zayn Malik visste vem jag var.
Zayn skrattade och jag kunde inte sluta le.
- Tacos? frågade han och jag nickade. Ehm.. Vad gör ni imorn?
- Eh inget planerat förutom att lämna tillbaka Nialls tröja, sa jag och skrattade lite och Zayn log.
- Okej, vill ni kanske, eh.. hitta på något? frågade han och såg mig i ögonen.
- Gärna! sa jag och log stort.
- Okej, men hör av er till Niall imorn då! sa Zayn glatt. Vi ses imorn då!
Jag nickade och log. När Zayn hade gått var jag tvungen att nypa mig själv i armen för att vara säker på att det här inte var en galen dröm. När jag hade försäkrat mig om att jag var vaken gick jag för att hitta Alice och Quinn. De tittade undrande på mig när jag kom fram till dem och log med hela ansiktet.
- Har du vunnit på lotto eller? frågade Quinn och flinade.
Jag skakade på huvudet.
- Mycket bättre! sa jag. Jag träffade precis Zayn vid grönsakerna och han frågade om vi ville hitta på något imorn!
Båda Quinn och Alice tjöt till av glädje.
Quinn blev plötsligt seriös.
- Tjejer, jag vet att det är svårt för er men försök i alla fall att vara normala, sa hon bedjande men började sedan skratta.
- Jag ska försöka, men jag kan inte lova något, sa Alice och skrattade sedan.
Vi gick till kassan för att betala och gick sedan mot vårt hotell.


Zayns perspektiv:

Jag gick lättad ut från affären med munkarna jag köpt åt killarna.
Hon hade sagt ja! I och för sig var det väl vad jag väntat mig eftersom de verkade vara fans. Men det var något speciellt men Frida, hon var så snäll och hon behandlade mig som en vanlig person trots att hon verkade vara ett stort fan.
Jag tog fram mobilen och messade Harry: " Jag träffade Frida, som vi träffade förut idag, i affären och vi bestämde att vi skulle träffas imorn allihopa och göra nåt, vi är ju ändå lediga imorn :)"
Efter en stund svarade han: " Låter kul! Skynda hit, Niall tjatar om munkarna ;)" Jag skrattade lite och gick med snabba steg mot hotellet.




 

Kapitel 2 var det, så vad tycks? :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra .. :)

2011-11-14 @ 18:55:06
Postat av: Alva

Hej tjejer!

Ni bad mig att kika in och läsa eran blogg vilket jag nu har gjort!



Ni är super duktiga på att skriva och jag hoppas på fler kapitel!

Keep up the good work!



Kram

Alva Bröms

OneDayStory

2011-11-14 @ 22:28:01
URL: http://onedaystory.blogg.se/
Postat av: Sofia

A W E S O M E

2011-11-14 @ 23:12:09
URL: http://directionstorys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0