Kapitel 3

Detta har hänt:
Jag tog fram mobilen och messade Harry: " Jag träffade Frida, som vi träffade förut idag, i affären och vi bestämde att vi skulle träffas imorn allihopa och göra nåt, vi är ju ändå lediga imorn :)"
Efter en stund svarade han: " Låter kul! Skynda hit, Niall tjatar om munkarna ;)" Jag skrattade lite och gick med snabba steg mot hotellet.


Kapitel 3:


Alices perspektiv:

Jag vaknade och satte mig upp i sängen och såg mig förvirrat omkring.
- Var är jag? tänkte jag, vände mig om och såg sedan Frida i sängen bredvid och kom plötsligt ihåg vad som hänt igår. Jag log och längtade tills vi skulle få träffa killarna idag.
Frida vände på sig och öppnade ögonen.
- Hur mycket är klockan? mumlade hon nästan ohörbart.
- Typ tio, sa jag och log lite.
- Var är Quinn? frågade hon sedan.
Jag såg mig förvånat omkring och märkte att Quinn inte var på rummet.
- Jag vet in... började jag men avbröts av att hotellrumsdörren öppnades och Quinn kom in.
- Godmorgon sömntutor! sa hon glatt och höll upp en brun papperspåse. Färska croissanter till frukost!
- Åh Quinn, vad skulle vi göra utan dig? sa jag och log.
- Jaa du, sa Quinn och flinade.
Jag gick upp ur sängen och sträckte på mig. Jag drog av Fridas täcke och kastade det på golvet.
- Upp med dig! sa jag glatt. Vi har en spännande dag framför oss!
Frida satte sig spikrak upp i sängen och log stort.
- Det hade jag nästan glömt bort, vi ska ju träffa killarna idag! sa hon och jag och Quinn skrattade åt henne. Har du messat Niall?
- Nej, svarade Quinn. Klockan är ju bara tio så de kanske sover, men jag kan messa honom vid typ elva eller nåt.
Jag och Frida nickade.

 

Nialls perspektiv:

Jag tittade på mobilen, klockan var halv elva och till min besvikelse hade quinn inte sms:at än. De sover säkert fortfarande intalade jag mig själv.

Jag gick in i zayns rum för att väcka honom.
- Vakna! Sa jag och skakade om honom. Jag har tråkigt, tillade jag.
- Hitta på nåt roligt då, mumlade han och vände sig om.
- Utnyttja sovmorgonen när du väl är ledig, sa han sedan.
- Men neej, vad tråkig du är, sa jag och gick över till liams rum och till min lättnad var han redan vaken.
- Godmorgon! sa jag glatt.
- Godmorgon, sa Liam lite trött.
Jag slängde mig i hans säng och han gick fram till garderoben och tog fram en vit t-shirt som han drog på sig.
- Tror du att Quinn smsar? frågade jag oroligt.
Liam skrattade.
- Jaa, hon måste ju lämna tillbaka tröjan! sa han och blinkade. Och jag tror de vill träffas.
Jag log och nickade.
- Ska vi spela lite? frågade Liam och pekade på x-boxet bredvid tv:n och jag nickade.
- Fifa? frågade han sedan.
- Okej, om du vill ha spö så, sa jag kaxigt. Irland kommer krossa England!
Liam skrattade bara.
- Yeah right!

Tjugo minuter senare stod det 5-0 till Liam. Min mobil pep plötsligt till.
- PAUSE! skrek jag och rev upp mobilen ur fickan, självklart gjorde Liam mål, men det brydde jag mig inte om.
Jag tittade på skärmen, "Hej Niall! Som du kanske vet mötte Frida Zayn i affären igår och han föreslog att vi skulle göra något, ville kolla att alla är med på det :)". 
Jag svarade direkt, "Hej Quinn! Zayn berättade det igår och självklart vill vi det! :)".
-  6-0 ,  utbrast Liam glatt. Du börjar bli bättre.
- Ha ha, svarade jag sarkastiskt.
- Känns som att du har tankarna på annat, sa Liam och flinade.
Jag ryckte på axlarna och tittade ner i knät.
- Jag gillar henne, sa jag sedan. Hon är söt.
Liam log och skrattade lite.
Louis klampade in i rummet med bara pyjamasbyxor på sig. Han såg så trött ut att det såg ut som att han gick i sömnen.
- Niall är kär i Quinn! ropade Liam högt och Louis vaknade genast till.
Jag skakade genast på huvudet och gav Liam en sur blick.
- Nej, sa jag sedan. Jag sa att jag tyckte hon var söt.
- Niall är käär! sa Louis retsamt och jag suckade.
Mobilen pep till och jag läste svaret som Quinn skickat: " Okej kul! :) när och var? :)"
Jag svarade : " 12 vid Starbucks, på gatan vi krockade på? ;)"


Quinns perspektiv:

" 12 vid Starbucks, på gatan vi krockade på? ;)" fick jag som svar. "Det blir jättebra! :)" skickade jag tillbaka.
- Okej tjejer, vid Starbucks om en timme! sa jag och Frida och Alice log stort.

45 minuter senare var tog vi på oss skorna och gick mot Starbucks. När vi kom ut från hotellet och började gå upp längs gatan hörde vi någon ropa bakom oss. Vi vände oss om och killarna vinkade åt oss.
- Heej! sa vi alla tre samtidigt och gick mot dem.
Jag gick fram till Niall och räckte honom t-shirten jag lånat igår. Han log mot mig.
- Tack! sa han och kramade om mig.
Jag var inte beredd på det och stod där stel som en pinne. Han skrattade lite åt mig och gick för att krama om Alice och Frida också. Vi fick en kram av resten av killarna också och jag blev alldeles varm inombords.
- Nu går vi, sa Niall. Jag är hungrig!
Jag skrattade lite åt honom och han log mot mig.
- Vad? sa han och jag skakade på huvudet.
- Det var inget, sa jag sedan och log.

Vi gick in på Starbucks och ställde oss i kön. Jag tog fram min plånbok men Louis stoppade mig.
- Idag är det jag som bjuder sa han och tittade på oss allihopa.
Jag skakade på huvudet.
- Nej, det är okej, vi betalar själva, sa jag och både Alice och Frida instämde men Louis skakade bestämt på huvudet.
- Nej här är det jag som bestämmer! sa han och vi skrattade lite.
Liam la sin hand på min axel.
- Det är nog bäst att göra som han säger, sa han och log. De andra killarna instämde och jag stoppade motvilligt tillbaka min plånbok i min väska.
- Okej då, sa jag och log mot Louis. Men nästa gång bjuder ja.. jag avbröt mig själv. "Vadå nästa gång?" tänkte jag, fika med One Direction var inte precis någon jag trodde skulle bli en vana. Jag tittade ner i marken och blev lite röd om kinderna.
- Quinn bjuder nästa gång då! sa Harry glatt och jag log mot honom.


Fridas perspektiv:


Vi satte oss vid ett ledigt bord började äta på våra kakor.
- Godaste cheesecaken ever! sa Zayn och jag höll med honom när jag smakade på min egen cheesecake.
Vi satt alla åtta och pratade och skrattade och tiden rann iväg. Jag och Zayn satt på kanten av bordet och vi pratade mycket om allt möjligt och skrattade åt ingenting. Idag var helt klart den bästa dagen i mitt liv! Allt kändes som en dröm som blivit verklighet. Plötsligt såg jag en kamerablixt i ögonvrån.
- Åh nej! sa Zayn och vände sig och tittade oroligt på de andra killarna som såg väldigt osäkra ut.
Jag tittade efter kameran och jag bländades än en gång av den starka fotoblixten. Det kändes plötsligt som att hela dagen var förstörd.







Det var allstå kapitel 3, vad tyckte ni? Lämna gärna kommentar och berätta vad ni tyckte. Vi vet att vi haft rätt dålig uppdatering med kapitlena, men vi har haft lite problem med att försöka fixa design och ladda upp bilderna som hör till detta kapitel :/ men vi ska bli bättre! Vad tycker ni om novellen så här långt? :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jättebra!!!!!

När kommer nästa??

2011-11-19 @ 23:40:36
Postat av: k

sjukt braa!!! nästa nuuuu

2011-11-20 @ 14:15:46
Postat av: Roza

mer mer mer

2011-11-20 @ 15:54:22
Postat av: Julia Ekedahl

Gud så bra! Sluta inte skriva! :-)

2011-11-23 @ 16:09:10
URL: http://onenewstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0