Kapitel 4

Detta har hänt:

Plötsligt såg jag en kamerablixt i ögonvrån.
- Åh nej! sa Zayn och vände sig och tittade oroligt på de andra killarna som såg väldigt osäkra ut.
Jag tittade efter kameran och jag bländades än en gång av den starka fotoblixten. Det kändes plötsligt som att hela dagen var förstörd.


Kapitel 4


Zayns perspektiv:


Jag tittade oroligt på killarna.
- Vad säger vi till media om det blir en stor grej? frågade jag osäkert och Louis var först att svara.
- Vi säger bara som det är, sa han. Att vi skaffat några nya vänner och gick ut för att fika, inget annat, right?
Alla nickade och vi började prata igen som om inget hade hänt, men jag såg att Frida såg obekväm ut. Hon satt och vred på sig och tittade hela tiden runt som om hon letade efter någon.
- Ska vi gå till hotellet istället? frågade jag och hon såg lättad ut.
- Gärna, sa hon och log.
- Ska vi dra till hotellet eller? frågade jag de andra och de nickade. Vi reste oss upp för att gå mot hotellet.


- Är det inte jobbigt med alla fans ibland? frågade Frida när vi gått en stund. Jag menar att aldrig kunna gå ut och vara helt ifred?
- Jo, sa jag. Klart att det är jobbigt ibland, men fansen är underbara!
Hon nickade och log mot mig.
Vi kom runt hörnet på vårt hotell och vi såg massor av fans som stod vid ingången till hotellet och ropade våra namn upp mot hotellfönstrena.
"Hur vet dom var vi bor?" tänkte jag och skrattade lite.
- Oj! sa Frida och såg chockad ut. Shit!
Jag skrattade lite åt hennes min.
- Kan vi inte gå någon annanstans en liten stund? frågade jag alla. Helst av allt ville jag bara vara ensam med Frida.
- Vi kan gå till vårt hotell, sa Alice lite tveksamt.
- Okej! sa Harry och Niall samtidigt.


Fridas perpektiv:


Jag öppnade dörren till vårt rum och alla gick in.
- Fett nice ju! sa Louis. Kök och allt!
Han lät nästan imponerad.
- Ja, eftersom vi stannar i flera veckor skulle det bli lite mycket att äta ute så länge, sa Alice.
Louis slände sig på mage i min säng och vi skrattade.
- Ja, känn dig som hemma! sa jag och log mot honom. Vi satte oss allihopa i de tre sängarna som stod bredvid varandra.
- Var kommer ni ifrån? frågade Liam plötsligt.
- Ja, var kommer ni ifrån? upprepade Harry.
- Sverige, sa jag, Alice och Quinn samtidigt och skrattade lätt.
- Wow, sa Niall. Jag kom just på hur lite vi vet om er! Är ni här på semester och hur länge stannar ni?
- Ja, svarade jag. Vi är här på semester och stannar i typ 4 veckor.
Jag kände att Zayn som satt bredvid mig hela tiden iaktog mig.
- Typ 4 veckor? sa Harry och tittade frågande på oss.
- Ja, började Quinn. Jag har släkt som bor här i London så vi kanske stannar längre än de fyra veckorna på hotellet och bor hos dem.
Killarna nickade förstående.
Det blev tyst, pimsamt tyst.
- Awkward... sa Louis och alla skrattade.
- Men vad ska vi hitta på? frågade Liam.
- Film? föreslog Alice.
- Ja! ropade killarna i kör och vi skrattade.
- Vad för film? frågade Louis. Jag röstar på skräck!
- Nej! sa jag. Jag hatar skräckfilmer...
- Det är okej, sa Zayn. Jag är ju här!
Jag skrattade och blev lite röd om kinderna.
- Okej då, sa jag tyst och Zayn log mot mig. Ska vi gå och hyra film då?
- Vi har filmmaraton! utbrast Niall glatt.
- Ja! sa vi alla i kör.
- Okej, då hyr vi flera filmer, sa Harry.
- Vi får ju inte glömma godis och chips! sa Niall och vi skrattade.
- Vad? sa han. Man kan ju inte ha filmmaraton utan godis!
- Haha, nej du har rätt Niall, sa Quinn och Niall log uppskattande mot henne.
- Men middag då? frågade Alice.
- Pizza! sa Harry och Quinn samtidigt.
- Okej, pizza blir det!
Vi bestämde oss för att dela upp oss. Niall hade snabbt sagt att han och Quinn kunde gå och beställa pizza. Jag gick med Zayn och Liam och hyrde film, Alice gick med Harry och Louis för att köpa snacks.

 

Nialls perspektiv:

 

Jag gick med Quinn mot pizzerian.
- Hur är det att bo i Sverige? frågade jag.
- Ganska tråkigt, svarade Quinn och skrattade lite. Oftast tråkigt väder men rätt fin miljö, mycket skog.
  Jag märkte att hon inte riktigt visste vad hon skulle säga.
- Killarna är sötare här i Storbritannien än i Sverige också, sa hon sedan tyst och tittade på mig.
   Jag blev röd om kinderna. Menade hon mig? Gillar hon mig också? Många frågor flög runt i mitt huvud.
- Tjejerna är sötare i Sverige, mumlade jag sen och tittade ner på mina fötter och Quinn skrattade lätt.
- Du är så gullig Niall, sa hon och tittade ner i marken.
- Du är gulligare, svarade jag snabbt och hon log mot mig.
   Vi gick tysta mot pizzerian, men det var inte pinsamt tyst, det var som en trygg, skön tystnad.


Zayns perspektiv:


Jag gick bredvid Frida och Liam mot filmaffären när tre tjejer kom springandes mot oss.
- Oh my god! utbrast en av dem. Du är Zayn Malik!
- Och du är Liam Payne! utropade en annan.
   Jag log mot dem och nickade.
- Kan vi få ta bild? frågade den tredje.
- Visst! svarade jag och Liam samtidigt och tog några bilder med dem och gav dem våra autografer. Jag sneglade åt Fridas håll och såg att hon inte riktigt visste vad hon skulle göra, hon stod och trampade rastlöst och tittade omkring sig.
- Är det sant, Zayn? frågade den första tjejen och tittade mot Frida.
- Va, vadå? frågade jag förvånat.
- Att ni dejtar, sa hon och tittade först på mig och sedan på Frida igen.





Så kapitel 4 äntligen ute! Förlåt för sjukt dålig uppdatering, men det har varit rätt mycket med både skola och träningar den senaste veckan, sorry.. men vi ska bli bättre! Kommentera jättegärna och säg vad ni tyckte! :) vi tar gärna emot tips oxå :))


Kommentarer
Postat av: Julia Ekedahl

Sjukt bra novell!! <3 älskar den redan !

2011-11-23 @ 21:07:26
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: J o h a n n a ;)

Asbra! :D Ny läsare här, jag älskar't!

2011-11-24 @ 21:48:23
Postat av: Anonym

MMMMEEEERRRRRR

2011-11-24 @ 22:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0