Kapitel 6

 Detta har hänt:

Tjejerna hade hunnit fram till mig och de frågade alla samma frågor.
- Är det sant Zayn? Dejtar ni? Varför har du inte gått ut med det? Skäms du över henne?
Jag bara stirrade på dem och kände hur uppmärksamheten och kamerorna riktades mot mig. Plötsligt såg jag att Frida kom ut från cafét och kamerorna riktades mot henne i stället och jag såg hur paniken växte i hennes ögon.


Fridas perspektiv:

Kamerablixtarna bländade mig och jag kunde inte se Zayn. Paniken växte inom mig, vad skulle jag göra? Jag kunde ju inte lika gärna bara stå där som ett fån framför kamerorna. Jag gömde ansiktet i händerna och plötsligt tog någon tag i min arm. Jag ryckte till men kände en stor lättnad när jag såg att det var Zayn. Han drog mig bort från kamerorna och han började springa. Jag sprang bredvid honom och flera av fansen sprang efter oss. Vi fortsatte att springa och jag tittade på Zayn och såg att han skrattade. Jag började också skratta men jag visste inte varför. Vi sprang och sprang tills vi var säkra på att ingen följde efter oss längre. När vi stannade var vi båda andfådda av både springadet och skrattandet.
- Vad skrattar vi åt? fick jag fram och Zayn bara skakade på huvudet.
- Jag vet inte! utbrast han och vi skrattade ännu mer.
   Efter en stund hade vi hämtat oss och allt blev allvar igen.
- Zayn vad håller vi på med? frågade jag och han tittade ner i marken. Nu kommer det bli en ännu större grej, de kommer inte att släppa det så lätt.
- Jag vet, sa han tyst. Jag bara... jag vill kunna vara med dig utan att vi måste fly från kameror och media. Jag vill kunna umgås med dig ifred.
   Nu var det min tur att titta ner i marken, jag rodnade. Vad menade han? Tyckte han om mig mer än som en vän? Nej, så kunde det inte vara, varför skulle han tycka om mig? Jag var bara en vanlig, tråkig tjej från Sverige, han hade så många att välja på, han skulle kunna få vem han än ville ha. Dessutom hade vi bara känt varandra i knappt två dagar. Men vad menade han då?
- Vad menar du? frågade jag tyst.
- Frida, jag gillar dig, sa han och mitt hjärta hoppade över ett slag.
- Det kanske verkar löjligt, fortsatte han. Eftersom vi knappt känner varandra och vi precis har träffats och så, men...
- Jag tycker inte att det verkar löjligt, sa jag snabbt. Jag gillar dig också. Men allt är så svårt och som du sa, vi känner knappt varandra.
- Jag vet, men vi kan väl börja med att lära känna varandra bättre?
   Jag nickade och han fortsatte:
- Så vad sägs om middag i övermorgon, bara du och jag?
- Det blir super! sa jag och log stort mot honom. Vad gör ni imorgon?
- Vi har en intervju och en photoshoot så vi blir borta hela dagen, men jag kan ringa dig när vi är hemma så kanske vi allihopa kan göra nåt på kvällen? Om ni inte har planerat något annat förstås.
- Nej, bara att se lite sevärdheter, men det är på dagen så på kvällen kan vi! 
- Bra, sa Zayn och log och hans ögon glittrade underbart.

Jag öppnade dörren till hotellrummet och blickarna vändes mot mig och Zayn.
- Hur gick det? frågade Liam.
- Tjaa, vi blev bombade med frågor, fångade på bild, jagade av galna fans och såg en skvallertidning med en bild på Frida på framsidan och nu har vi nog gjort ryktena tusen gånger värre.
   De andra stirrade på oss.
- Oj då... sa Quinn.
- Jaa, sa jag. Men vi har bestämt oss för att inte bry oss om vad de tror.
   De andra nickade.
- Vi tänkte i alla fall se på en till film, sa Harry. Ska ni joina eller?
- Visst! sa jag och Zayn.
- Vad blir det för något? frågade jag sedan.
- Die Hard! ropade Niall glatt och Quinn startade filmen.
   Zayn och jag satte oss på den tomma sängen. Jag satte mig med en kudde bakom ryggen och lutade mig mot väggen. Zayn satte sig bredvid mig med lite mellanrum mellan oss. I slutet av filmen märkte jag att han diskret flyttat närmre och jag log lite för mig själv.

Zayns perspektiv:

Jag flyttade närmare Frida och min arm nuddade hennes och jag kunde känna värmen från henne. Hon fortsatte att titta på tv-skärmen men jag såg att hon log lite. Jag tittade på hennes hand som vilade på hennes ben. Jag tvekade länge men sen tänkte jag tillbaka och kom ihåg att hon sagt att hon gillade mig också. Jag la försiktigt min hand på hennes och hon vände sitt huvud mot mig.


Det var kapitel 6, lite kortare än vanligt, men det är alltid något ;)
Så vad tycks? Kommentera :)





Kommentarer
Postat av: Sofia

awesome!!



längtar tills nästa kapitel! :)

2011-11-28 @ 08:57:00
URL: http://onedirectionnovelller.blogg.se/
Postat av: Julia Ekedahl

Super bra! Och gulligt!<3

2011-11-28 @ 15:26:20
URL: http://onenewstory.blogg.se/
Postat av: Emmy

as bra!! <333

2011-11-30 @ 22:03:26
Postat av: linn

NÄSTA KAPITEL NUUU, SNÄLLA HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE

2011-12-04 @ 15:41:30
Postat av: Anonym

HÅLLER mED LINN, SNäLLAAAA

2012-03-18 @ 10:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0