Kapitel 24

   

  


Detta har hänt:

Harrys perspektiv:

Varför hade jag försökt kyssa henne? Varför? Det var fel, jag visste ju att hon gillade Lucas men jag kunde verkligen inte släppa tanken på henne och mig tillsammans. Jag hade inte tänkt lika mycket på det när jag träffade Julie men det fanns alltid där i bakhuvudet. Jag la mig i sängen och försökte sova. Efter en liten stund hörde jag Alices steg och jag hörde henne klättra upp i sängen. Jag visste att det skulle bli rätt pinsam stämning mellan oss imorgon men jag ville verkligen inte förstöra vår vänskap på grund av ett dumt misstag. Det var svårt att somna och till och med nu kändes stämningen väldigt spänd. Efter en lång stund somnade jag med både Alice och Julie i tankarna.

Quinns perspektiv:

Jag vaknade av att någon petade på mig. När jag öppnade ögonen såg jag Nialls ansikte bara någon centimeter från mitt. Han log stort och jag kunde inte låta bli att skratta åt synen. Han pussade mig lätt i pannan.
- Godmorgon sötis! sa han och jag log mot honom.
- Godmorgon, sa jag.
- Maka på dig! sa han och jag fnissade och flyttade in närmre väggen.
Niall kröp ner bredvid mig och la armarna om mig. Jag njöt av att bara ligga där bredvid honom när han höll om mig, jag kunde inte tänka mig ett bättre sätt att spendera morgonen på men vi hade inte all tid i världen. Louis kom in i rummet och sparkade Niall lätt på rumpan.
- Aj, vad gör du? sa Niall och låtsades bli sur, det gick inte så bra eftersom han började skratta.
- Jag sparkade dig på rumpan, kände du inte det? sa Louis och log. Förresten ni måste upp och äta frukost!
- Ja, ja, vi kommer snart, sa Niall. Jag måste få mysa lite med min Quinnie!
Jag skrattade och kramade om honom.

- Godmorgon sömntutor! sa Liam när vi kom in i köket. Niall, vi ska vara på arenan om en timme, så du får nog skynda lite.
Niall nickade snabbt och plockade fram frukost.
- Och vad vill min prinsessa ha till frukost? frågade han och jag fnissade.
- Jag tar det som du tar, sa jag och han nickade.
- Då blir det nandos, sa han och jag tittade undrande på honom. Haha, jag driver med dig sötis! Fast det skulle inte sitta helt fel...
Jag skrattade åt honom.
- Herregud Niall, sa jag och plockade fram mjölk och flingor. Nej, du får inte äta nandos till frukost nu blir det flingor.

Alices perspektiv:

Jag stod bredvid Harry i badrummet och borstade tänderna. Han stod där helt tyst och borstade tänderna han också. En spänning låg i luften. Harry spottade och sköljde av tandborsten.
- Asså jag vet att det blev lite konstigt igår och det kanske inte bara går att glömma, men kan vi snälla lägga det bakom oss? sa han och tittade på mig. Jag vill kunna vara med dig utan att det ska bli pinsam stämning och så.
Jag nickade och log svagt.
- Jag också, vi lägger det bakom oss, jag vill inte att det ska förstöra vår vänskap, sa jag och Harry log.
- Okej, bra!
Han gick mot mig med öppna armar men jag såg att han tvekade jag kramade snabbt om honom och jag kände att han slappnade av lite. Det kändes bättre när det blev mer avslappnat. Harry släppte taget om mig och log lite.
Jag, Quinn och Frida bestämde oss för att inte kolla på killarna hela dagen, utan bara på en av konserterna idag. Vi skulle gå ut tillsammans och shoppa lite och bara ta det lugnt. När killarna gick till arenan gick vi i stället mot centrum.
   Vi gick i affärerna och efter en stund kom två tjejer fram till oss. De tittade på Frida och granskade henne.
- Är inte du hon som det ryktades om att vara Zayns flickvän? frågade en av dem.
   Frida nickade och tittade ner.
- Är det sant? frågade den andra. Eller är det bara rykten?
   Frida såg lite nervös ut och hon tvekade lite.
- Det var ett rykte som gick, sa hon osäkert.
- Så det var inte sant? frågade den första tjejen.
   Jag såg att Frida tänkte på om hon skulle berätta eller inte men så skakade hon på huvudet.
- Nej... nej vi är bara väldigt bra vänner, sa hon sedan och tjejerna nickade.
- Okej, sa en av dem. Ni skulle i alla fall varit jättegulliga tillsammans!
   Den andra tjejen nickade och instämde.
- Tack, antar jag... sa Frida lite tyst.
   Tjejerna log och jag tyckte att de verkade väldigt trevliga.
- Eh... skulle man kunna få en bild med dig? frågade en av dem och Frida såg förvånad ut.
- Va? Med mig? hon tittade undrande på tjejerna som nickade ivrigt. Eh, jaa visst...
   Jag och Quinn tog bild på tjejerna med Frida och sedan tackade de och gick iväg.
- Okej... sa Frida och vände sig mot oss. Det där var... konstigt.
   Jag och Quinn nickade fundersamt.
   Plötsligt kände jag att min mobil vibrerade i fickan. Jag tog upp mobilen som såg ut som en ful, grå sten och såg på displayen att det var Liam som ringde.
- Hallå?
- Hej det är Liam! hörde jag i andra änden. Hazza har blivit sjuk, väldigt sjuk. Han är inne på vårdcentralen nu och de tror att det är matförgiftning...

Tack för söta kommentarer! Och förlåt för dålig uppdatering den här veckan, men vi har haft tre prov i skolan plus läxor och grejer... Vad tror ni händer? Kommenteraaaa! :D
  Vi fick en fråga om vi skulle ha med någon läsare i novellen, vi har inte tänkt så mycket på det men vill ni det? :)
  Hoppas ni gillar kapitel 24! :)






Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mer :D

2012-02-04 @ 07:14:12
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: louise

äntliigeen! Jag har längtat;) Kan ju alltid va kul men det är ju ni som bestämmer!

2012-02-04 @ 11:58:24
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0