Kapitel 25

Detta har hänt:

Plötsligt kände jag att min mobil vibrerade i fickan. Jag tog upp mobilen som såg ut som en ful, grå sten och såg på displayen att det var Liam som ringde.
- Hallå?
- Hej det är Liam! hörde jag i andra änden. Hazza har blivit sjuk, väldigt sjuk. Han är inne på vårdcentralen nu och de tror att det är matförgiftning...

Alices perspektiv:

- Matförgiftning?! sa jag förskräckt.
- Ja, det är inget farligt, han är på vårdcentralen nu och de säger att han nog är bra om en dag eller två, sa Liam och jag pustade ut. Han kommer tyvärr inte kunna vara med på konserterna idag och ujag och killarna måste sticka och öva eftersom vi måste fylla i hans solon och så... Skulle någon av er kunna hålla honom sällskap ikväll? Jag tror att han skulle uppskatta det.
- Visst! sa jag. Självklart, jag kan hålla honom sällskap.
- Vad bra, tack! sa Liam. Han kommer nog hem om typ en timme ungefär.
- Okej, då är jag också där om en timme, sa jag och jag sa hej då till Liam.
   Frida och Quinn gick en bit längre fram och jag sprang ikapp dem.
- Tjejer, Harry är sjuk och kan inte vara med på konserterna idag så jag håller honom sällskap ikväll, sa jag och Quinn och Frida tittade oroligt på mig.
- Vad är han för sjuk? frågade Quinn och jag berättade vad Liam sagt tidigare.
- Oj, sa Frida.
- Ja, men det är inget farligt, sa jag och hon nickade.
- Vill du att vi också stannar och håller er sällskap? frågade Quinn.
- Nej, det är okej, sa jag. Ta en shoppingdag ni och kolla på killarnas konsert ikväll, jag håller honom sällskap.
   Quinn och Frida nickade och vi forsatte att gå i affärerna en stund.

Harrys perspektiv:

Jag gick in i den tysta bussen och gick in i sovrummet och la mig i sängen. Jag var jättetrött och mådde väldigt dåligt, matförgiftning var verkligen ingen höjdare. Plötsligt hörde jag steg utanför rummet och dörren öppnades. Alice stack in huvudet i rummet och log försiktigt.
- Heej, sa hon tyst och gick fram till mig.
- Hej! sa jag och log. Vad gör du här? Ska inte du kolla på konserten?
- Jag håller dig sällskap i stället, sa hon och jag kände hur glad jag blev.
- Vad snäll du är, sa jag och hon log lite.
- Hur mår du? frågade hon och jag svarade att jag var trött och mådde rätt dåligt.
- Vill du kanske se på tv eller något, eller vill du bara vila? frågade hon.
- Vi kan se på tv, sa jag och vi gick ut och satte på tv:n.
   Vi zappade mellan kanalerna och stannade på en kanal där " Click" sändes.
- Oh, Click! sa jag förtjust och Alice log.
- Ja, den är jättebra! sa hon.

Louis perspektiv:

Vi gick ut på scenen men det kändes inte riktigt rätt utan Harry. Fansen jublade men jag hörde att flera av dem ropade och frågade om Harry. Liam gick fram till micken.
- Tyvärr kommer inte Harry kunna vara med ikväll eftersom han är sjuk, sa han och ett besviket och oroligt sorl hördes i arenan.
- Men oroa er inte, det är inget farligt, han är snart frisk igen! forsatte Liam.
   Vi genomförde konserten men varken publiken eller vi var på topp. Jag var hela tiden orolig för Harry trots att jag visste att han skulle må bra snart.
   Vi träffade Quinn och Frida backstage och sedan gick vi mot bussen. Vi kom in i bussen och jag såg Harry och Alice i soffan framför tv:n. Harry hade sin arm över Alices axlar och Alice lutade sitt huvud på Harrys axel. Tv:n stod på men de båda hade somnat.

Kapitel 25! :) Rätt kort del men förhoppningsvis hinner vi lägga upp en imorn också! Fler kommentarer snälla, fler kommentarer leder till bättre uppdatering! ;) Så vad tycks om kap 25? Hinner inte med att ha med bilder nu, men, men... :)

Kommentarer
Postat av: Louise

underbart:) Älskar verkligen novellen:D

2012-02-08 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0