Kapitel 14

Detta har hänt:

Det blev tyst och Niall tittade in i mina ögon.
- Du Quinn, sa Niall efter en stund och jag nickade. Jag tror jag gillar dig.

Quinns perspektiv:

 " Vad sa han?" tänkte jag och tankarna flög runt i huvudet. "Sa han att han gillade mig? Vadå, mer än som vän?"
- Hur menar du? frågade jag tyst och tittade ner i knät.
   Jag kände Nialls hand  på min kind och jag mötte hans blick.
- Mer än som bara en vän, sa han och mitt hjärta slog i dubbelvarv. Jag vet att vi inte känt varandra så länge men jag vill bara vara nära dig, hela tiden. Jag vill kunna säga att du är min och...
- Jag vill vara din, avbröt jag honom och ett stort leende spred sig på hans ansikte.
   Han lutade sig fram och precis innan våra läppar skulle mötas hörde vi att ytterdörren öppnades och killarna ropade i hallen. Niall drog sig snabbt tillbaka och harklade sig.
- Nialler, är du hemma?! hörde jag Louis ropa.
- Ja, vi är här, i vardagsrummet! svarade Niall och jag såg att han suckade lite.
   Louis rusade in i rummet och höll upp ett par blåa skor och sa stolt att han hade köpt dem idag. Han tittade förvånat på mig.
- Åh, hej Quinn!
- Hej!
   Liam och Harry kom in och hälsade de med.
- Så vad har ni gjort? frågade Harry med en busig och misstänksam min.
   Niall tittade osäkert på mig med en frågande blick och jag förstod att han undrade om vi skulle berätta eller inte. Jag ryckte så diskret jag kunde på axlarna och Niall började trevande.
- Eh, jo.. vi har tittat på en film och ätit...
   Jag nickade och tittade på killarna som inte såg så övertygada ut. Jag flyttade försiktigt lite längre ifrån Niall eftersom vi satt väldigt nära varandra. Killarna flinade lite och Niall tittade ner i knät.
- Jaha, ja, sa Louis. Man skulle ju kunnat tro att ni skulle hunnit med lite mer än en film på så lång tid...
   Han fnissade och Harry och Liam hade svårt att hålla sig för skratt. Niall blängde på Louis.
- Om ni ursäktar oss så skulle vi behöva prata lite, sa Niall och pekade på mig.
   Killarna nickade men stod kvar. Niall gav dem en menande blick.
- Åh, jaha! sa Liam.
- Han menar ensamma, sa han sedan tyst till Louis och Harry.
- Åh, ja... såklart, sa Harry och de gick ut.
   Niall skakade på huvudet och skrattade tyst.
  Han blev seriös och jag förstod att han ville prata om hur vi skulle berätta det, och när. Ärligt talat hade jag ingen aning, men självklart ville jag berätta för mina tjejer så fort som möjligt.
- Så det är vi nu, sa Niall tyst och jag såg att han log. Jag nickade och hans leende blev större.
- Men ska vi typ berätta nu? frågade han och jag ryckte på axlarna.
- Jag vet inte, vad tycker du?
   Niall tänkte efter och hans tänkarmin var hur gullig som helst.
- Ska jag berätta för killarna när Zayn kommer hem och du för Alice och Frida när de kommer hem?
   Jag nickade.
- Det låter bra.
   Niall tittade på klockan och sa  att Zayn och Frida nog skulle komma hem snart.
- Jaa, då ska väl jag kanske gå till vårt hotell då... sa jag,Niall nickade lite och det blev tyst.
   Han lutade sig fram och pussade mig snabbt på kinden.
- Jag kommer sakna dig, viskade han i mitt öra.
- Till imorgon? frågade jag och fnissade lite.
   Han nickade och jag log mot honom.
- Så du kan göra något imorn? frågade Niall och jag nickade. Men du, glöm inte att ringa dina föräldrar och fråga om touren.
- Det ska jag inte, sa jag och reste mig upp. Då går jag, så ses vi imorgon!
   Niall nickade och gick fram mot mig och gav mig en lång kram.

Fridas perspektiv:

Jag öppnade dörren till hotellrummet och möttes av Quinns glada ansikte.
- Hej Frida! hela hon strålade. Berätta allt om dejten!
   Jag tittade undrande på henne och det såg ut som att hon inte kunde sluta le.
- Det ser ut som att du också har något att berätta, sa jag och flinade lite.
   Quinn nickade glatt.
- Det har jag, men det tar vi när Alice kommer hem! Men berätta nu!
- Okej, okej! sa jag och skrattade åt Quinns ivriga min. Det var helt pefekt!
   Jag berättade om min kväll med Zayn, middagen, prommenaden på stranden och hur allting var just perfekt. Efter en stund kom Alice hem och jag berättade gladeligen om allting igen. När jag var klar kom jag på att Quinn sagt att hon haft något att berätta.
- Quinn, du skulle ju berätta något när Alice kom! påminde jag henne om och hon sken upp.
- Ni kommer aldrig kunna gissa! sa hon och log med hela ansiktet. Niall sa att han gilla mig, mer än som vän!
   Både jag och Alice tjöt till, fast det kunde vi ha listat ut själva. Det syntes på både Niall och Quinn att de gillade varandra.
- Och nu är det typ vi! sa hon och vi tjöt ännu högre och kramade om Quinn. 
    Hon blev allvarlig igen.
- Men vi måste ringa våra föräldrar och fråga om vi får följa med på killarnas tour.
   När hon sa det högg det till inom mig. Mina föräldrar skulle inte bry sig, det var nästan bättre att inte ens ringa och fråga än att ringa och troligtvis bli sårad igen och få höra något i stil med " Varför frågar du oss, vi bryr oss inte".
- Jag frågar mamma och pappa om du och jag får åka med killarna så ringer Alice sina föräldrar och frågar, sa Quinn och jag log tacksamt mot henne.
   Det kändes skönt att hon nästan tog för givet att jag var en del av deras familj, jag hade ju spenderat väldigt mycket tid hemma hos dem och det kändes som om de var min nya familj.
   Quinn tog fram sin mobil och ringde.

Wiho, äntligen kap 14 klart! :) Nu är det bestämt, vi kommer inte att åka bort något mer under lovet så uppdateringen blir nog som vanligt! :)
Vad tror ni Quinns föräldrar säger om touren? Kommentera! :) <3




Kommentarer
Postat av: sanna

jag ÄLSKAR novellen! fortsätt så här och du blir en känd författare.. :D

2012-01-04 @ 02:06:11
Postat av: isa

as bra är det ok om jag tipsar en tjej som skriver en blogg om andra noveller jag tycker nämligen att denna är grym Keep It Up ;)

2012-01-04 @ 21:06:24
Postat av: Matilda

Du är gryyyym<3 hoppas föräldrarna säger ja:D Hoppas det kommer ett nytt kap snart:) Keep It Up Girl<3

2012-01-04 @ 22:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0