Kapitel 16

Detta har hänt:

Någons mobil ringde och Niall fiskade upp sin ur fickan.
- Det är Quinn, sa han och killarna blev tysta.
   Niall svarade och efter en stund frågade han:
- Fick ni följa med?

           
       


Nialls perspektiv:

Quinn svarade och jag suckade av lättnad. Glädjen i hennes röst gjorde mig så lycklig. Jag vände mig om mot killarna och nickade. De log stort till svar.
- Jag blev så glad när pappa sa ja! sa Quinn glatt och hon berättade om hur hon och hennes pappa diskuterat det länge och att han till slut gått med på att låta dem åka med oss om de ringde varje kväll så att han visste att de var okej.
- Jag är så glad att ni fick följa med! sa jag och jag hörde Quinns underbara skratt i andra änden.
- Jag med! sa hon. Men har du tid att träffas lite? Typ prata lite och så?
- Visst! sa jag glatt.

Jag väntade på Quinn utanför deras hotell och hon kom ut. Jag kramade om henne och drog in hennes doft.
- Jag har tänkt lite på en grej, sa Quinn och såg in i mina ögon. Ska vi berätta, för fansen och pressen?
   Jag tänkte efter lite. Jag ville inte att Quinn skulle få något hat, jag var rätt säker på att de flesta skulle gilla henne eftersom hon var så underbar, men det fanns alltid någon som lämnade en hatkommentar eller något liknande och jag ville verkligen inte att någon skulle såra hennes känslor.
- Niall? sa Quinn och väckte mig ur mina tankar. Är du okej?
   Hon tittade oroligt på mig där jag för en sekund sedan stått  och stirrat rakt ut i luften utan att svara på hennes fråga. Jag skrattade lite åt mig själv och Quinn log lite.
- Jadå, jag bara tänkte lite, sa jag. Om du vill så berättar vi, men jag vill inte att du ska få något hat, och om någon säger något dumt, ta inte åt dig för du är den mest fantastiska människan jag vet!
- Naww! Quinn kramade om mig. Du är så gullig!
- Vill du att vi berättar? frågade jag sedan.
- Jag vet inte... hon såg väldigt fundersam ut. Om någon frågar så tycker jag att vi berättar, det är aldrig bra att ljuga och jag är inte särskilt bra på det...
   Jag höll med henne.
- Okej, så vi väntar med att berätta, men om någon frågar så säger vi sanningen? frågade jag för att vara säker och Quinn nickade.
- Niall, jag gillar verkligen dig, sa Quinn plötsligt och log mot mig.
- Jag gillar dig också, galet mycket, sa jag. Du är så underbar!
   Jag kramade om henne.
- Du är bara bäst! viskade hon i mitt öra.
   Hon backade lite, nu stod hon mittemot mig och jag såg in i hennes blåa ögon. Jag tog ett steg närmre och tog hennes händer i mina. Hon tog ett litet steg närmre hon med och jag lutade mig mot henne. Vi möttes i en kyss och jag kände hur lyckan rusade genom mig. Det kändes så rätt, att jag stod där med Quinn och hon var min, bara min! Det var så det skulle vara, det skulle vara vi.
  
Fridas perspektiv:

- Kommer hon inte hem snart? frågade Alice för sjunde gången och ja, jag hade räknat.
   Jag suckade.
- Jag vet inte, sluta tjata, muttrade jag.
- Okej men... kommer hon inte hem snart? retades Alice och jag kastade en kudde i huvudet på henne.
   Alice skrattade och jag kunde inte låta bli att skratta lite jag med.
- Är det något du ska säga till henne eller? frågade jag eftersom jag undrade varför Alice tjatade så mycket.
- Nej, jag vill att hon berättar hur det gick med Niall och så! svarade hon.
   Dörrhantaget trycktes in och Quinn kom in. Hela hon strålade och Frida sprang fram till henne.
- Vad hände? frågade hon ivrigt. Berätta allt!
   Quinn berättade om vad hon och Niall kommit fram till men vi märkte att prata inte hade varit allt de gjort.
- Quiiiiiiinn? sa Alice menande.
- Och så kysste han mig, sa hon och log större än jag någonsin sett henne le.
- Iiiiiih! Alice och jag kastade oss på Quinn och kramade henne.
- Och han är världens gulligaste! sa hon och berättade om hur underbar och söt hon tyckte att han var.
   Jag försökte lyssna men mina tankar vandrade hela tiden iväg till Zayns och min dejt. Det hade varit en underbar kväll. Det jag tänkte på mest var när Zayn lämnade mig vid hotellet efter dejten och jag tänkte tillbajka på den stunden:

  Vi satt i limousinen och Zayn tog min hand i sin.
- Du är utan tvekan den finaste tjejen på denna jord! sa han och såg in i mina ögon.
   Han lutade sig fram och våra läppar möttes i en perfekt kyss.
- Och du är den finaste killen! sa jag när vi avslutat kyssen.

Så vad tycktes om kap 16? :)) Snälla sluta inte kommentera! :( Kommenterar ni bra så kommer ni att få bättre uppdatering också! :) Nästa del kommer troligtvis ut imorn!
Glöm inte att lämna spår efter er! :) <3



Kommentarer
Postat av: Micha

jag säger som alice: iiiiiih!! ;)<3

2012-01-10 @ 01:13:23
Postat av: Matilda

Gryyyyymt:D älskar att det är från olika perspektiv<3 lääääääääääängtar till nästa kap<3

2012-01-10 @ 14:11:17
Postat av: sanna :D

Du är så duktig på att skriva.. :D

2012-01-10 @ 16:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0