Kapitel 18

Detta har hänt:

- Jag vill lära känna dig Lucas, försäkrade jag honom om. Du är schysst och jag tror vi kommer bli bra vänner!
- Vänner, upprepade han och nickade. Får jag ställa en lite ehm... kanske konstig och lite känslig fråga?
Jag nickade.
- Visst..
Lucas såg lite besvärad ut. Han tog min hand, ledde ut mig i korridoren och stängde dörren. Jag tittade undrande på honom.
- Tror du att vi någonsin... skulle kunna bli mer än vänner?


Alices perspektiv:

Jag tittade förvånat på honom och jag log inombords.
- Lucas, det är en rätt svår fråga att svara på just nu men... jag tänkte lite och kom på att jag faktiskt också tänkt på den frågan och jag gillade Lucas, han var snäll, gullig och han gillade ju uppenbarligen mig... Hans utseende var också ett stort plus.
- Jag gillar dig, Lucas, sa jag och han såg väldigt nöjd ut. Men jag kan ju veta nu, men jag vill lära känna dig... och så får vi se vart det leder.
   Lucas log och kramade om mig snabbt. Jag blev varm inombords när hans armar omfamnade mig.
- Vad ska vi göra då? frågade jag.
- Har ni varit på någon sightseeing här i London än? frågade han och log lite.
- Nej faktiskt inte... sa jag fundersamt.
- Då kanske det är dags? sa han och jag log lite.
   Jag gick in och sa till tjejerna att jag gick ut med Lucas en stund, sedan tog jag på mig skorna och min jeansjacka och gick ut till Lucas.

Vi satt på taket av en typisk sightseeingbuss med varsin glass i handen. Vinden drog i håret och jag hutrade till lite eftersom det blev kallt.
- Fryser du? frågade Lucas.
- Lite, sa jag och han tog av sig sin tjocktröja och la den över mina axlar sedan la han sin arm över mina axlar för att värma mig. Jag log mot honom och såg in i hans gröna ögon.
- Tack, vad gullig du är! sa jag och Lucas log lite.
- Det är du som är gullig, sa han och jag rodnade lite.
   Vi åkte runt i London och Lucas pekade och berättade om det vi såg. Efter ett tag kom vi fram till London Eye där vi hoppade av bussen.
- Hinner du åka ett varv? frågade Lucas.
   Jag tvekade lite, jag var rätt höjdrädd och att sitta 130 meter upp i luften i ett parisehjul var inte någon lockande tanke, men ändå var det något inom mig som ville.
- Okej, men jag är rätt höjdrädd...
- Men jag är ju här, då behöver du inte vara rädd! sa Lucas, log sitt fina leende och la armen runt mig.

Vi var högst uppe i hjulet och utsikten var både underbar och skrämmande. Lucas hade sina armar om mig och det kändes faktiskt lite bättre då, jag var inte lika rädd längre.
- Är det läskigt? frågade Lucas och log mot mig.
- Inte nu när du är här, sa jag och lutade mig mot honom igen.
   Jag tittade mot Big Ben och jag hajade till.
- Oh, shit! Klockan är tio i två! sa jag och Lucas leende blev svagare.
- Jag är ledsen Lucas men jag måste dra så fort vi kommer ner.
   Han såg rätt besviken ut men sedan nickade han förstående.
- Jag åker med dig hem, sa han och jag log. Jag ska ändå den vägen. Jag bor faktiskt rätt nära ert hotell, det tar bara fem  minuter att gå dit.
- Vad bra, då kan jag komma förbi någon dag efter touren om du vill! sa jag och Lucas nickade.
- Ja gör det, så kan vi hitta på något! sa han och log ännu större.

- Där bor jag! sa Lucas och pekade på ett stort, vitt hyreshus. Det var riktigt snyggt och såg rätt lyxigt ut.
- Wow, det ser jättelyxigt ut ju, sa jag och Lucas ryckte lite på axlarna.
   Efter en stund var vi framme vid vårt hotell och Lucas kramade om mig.
- Hej då Alice, viskade han i mitt öra. Jag kommer att sakna dig!
- Jag kommer sakna dig också, men vi ses om en vecka!
   Lucas nickade.
- Vi får smsa under tiden, sa jag och han log. Jag måste gå nu...
   Lucas kramade om mig igen och när han släppte taget om mig gav jag honom en snabb puss på kinden.

Harrys perspektiv:

Dörrhantaget trycktes ner och Alice kom in med ett leende på läpparna.
- Förlåt att jag är lite sen men jag glömde bort tiden lite när jag var ute med Lucas.
   Vi nickade och hon gick fram och kramade om killarna, Frida och Quinn. Till sist kom hon och satte sig bredvid mig på sängen och gav mig en kram.
   Alla pratade om touren, om när vi skulle åka, vart vi skulle, när vi kom hem och liknande, men jag lyssnade inte särskilt mycket. Det fanns en gnagande känsla inom mig som sa att det var något som inte var bra med Lucas, men jag visste inte vad. Var jag kanske bara avundsjuk? Men vad var jag avundsjuk på egentligen? Gillade jag Alice? Det var många frågor som flög runt i mitt huvud och jag kunde inte svara på hälften av dem. Den största frågan, som jag faktiskt fruktade var om jag hade gått och blivit kär? Det var också den frågan som var svårast att hitta ett svar på.

 Jag är jättetrött nu, så släng in en kommentar om ni hittar stavfel eller något som ni stör er på så ändrar jag det!
Förlåt för dålig uppdatering den här veckan, men vi har fårr mycket läxor och själv har jag haft rätt mycket träning. Men jag hoppas att ni gillar kap 18, glöm inte att kommentera!! :)
Följ oss gärna på Twitter, vi är nya där så har inga följare än :P
Vi heter JohannaPrytz1 , JohannaLiinnea och Flisann :) Följer ni oss så följer vi tillbaka och vi skulle bli mycket glada om vi fick några följare! :)

Btw, gillar ni med eller utan bilder till kapitlena? :)



Kommentarer
Postat av: Frida L

Heej! Jag älskar eran novell! Så sjukt bra! Och det blir mycket bättre när mitt namn är med ;D Följde er precis på Twitter så nu väntar man väll på att ni ska följa tillbaka ;) Jag tycker det är bättre med bilder :) Mycket bra skrivet! <3

2012-01-13 @ 22:43:47
URL: http://fridayfriday.blogg.se/
Postat av: nattha

Hej tycker det e bätre med bilder men om ni har stresit att skriva och det tar längre så kan man skippa bilderna då :)

2012-01-13 @ 23:38:34
URL: http://ww.nageltips.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej grymt bra igen!:D jag gillar både med och utan bilder (mest med) men egentligen spelar det ingen roll;) följde er precis på twitter:) @TildaTuss :) xxx

2012-01-14 @ 00:30:56
Postat av: Matilda

Hej grymt bra igen!:D jag gillar både med och utan bilder (mest med) men egentligen spelar det ingen roll;) följde er precis på twitter:) @TildaTuss :) xxx

2012-01-14 @ 00:31:27
Postat av: Sofie

Hey har ni inte glömt en twitter adress xP

2012-01-15 @ 23:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0