Kapitel 21

Detta har hänt:

Jag skrattade lite. Jag tyckte mest att hon var söt när hon stod där och var irriterad på sig själv.
- Jag skulle kunna fixa skjuts hem åt dig om du vill? sa jag och hon sken upp.
- Verkligen? Tack så mycket! sa hon och log med hela ansiktet.
Jag ringde Paul och frågade om han kunde fixa skjuts till Julie, han sa att bilen skulle komma om ungefär en kvart.
Vi satte oss på en bänk och pratade. Jag kunde inte sluta tänka på hur gullig hon var.

 
  




Harrys perspektiv:

Jag såg bilen komma rullande och till min förvåning var det Louis som stack ut huvudet ur fönstret och vinkade glatt. Jag vinkade tillbaka och Julie kisade för att se bättre i det starka solljuset. När hon såg vem det var vinkade hon snabbt och log stort.
- Det är han Louis va? frågade hon mig och jag nickade.
Hon gick fram till honom och skakade hans hand.
- Hej hej! Jag är Julie, sa hon och Louis skrattade lite och presenterade sig.
- Hej på dig också! Jag är...
- Louis! fyllde Julie i. Och det är Harry och ni är med i One Direction!
Hon verkade vara ett större fan av Louis än mig. Hon fortsatte prata med honom om hur duktig och söt han var. Plötsligt ringde Louis mobil. Han fiskade upp den ur fickan och svarade snabbt. Jag hörde på hur han pratade att det var Eleanor som ringt. Efter en stund la han på.
- Det var Eleanor, sa han och jag nickade.
- Vem är Eleanor? frågade Julie nyfiket.
- Min flickvän, svarade Louis och log.
- Åh, jaha... Julie log tillbaka
- Men hoppa in hörni, så kör vi hem dig Julie!
Vi gick in i bilen och efter en kvart var vi framme.
- Tack så mycket för skjutsen! sa Julie.
Hon gav mig en snabb kram och klappade Louis på axeln och tackade igen. Innan hon gick ut ur bilen räckte hon fram en ihopvikt lapp till mig. Jag tog den och tittade undrande på den.
- Jag vet att du säkert är väldigt upptagen men om du har tid någon gång, sa hon.
Jag vecklade ut lappen och såg att det stod ett mobilnummer på den. Jag log mot henne och hon log stort tillbaka.
- Jag hoppas vi ses! sa hon och gick ut ur bilen.
När vi åkte därifrån var jag alldeles varm inombords. Jag hade fått chansen att träffa henne igen!
- Du, vem var det där egentligen? frågade Louis och jag berättade om vad som hänt med hennes trasiga sko, att vi börjat prata och så. Louis nickade.
- Vad stod det på lappen? frågade han sedan och log.
- Hennes nummer, svarade jag.
- Jaa, var du lika charmig som vanligt var det väl svårt att inte gilla dig! sa Louis och flinade. Men nu ska vi fokusera på den andra konserten ikväll!
Dörrarna till arenan öppnades och jag kände adrenalinruset. Fansen skrek och jag lät blicken svepa över publiken, hela arenan var full. Vi började med What makes you beautiful och fansen var galna! Jag såg morötter och en gosedjurskatt kastas upp på scenen, jag skrattade och kollade på killarna som också skrattade. Konserten gick jättebra och den var sjukt rolig.
Efter konserten träffade vi tjejerna och några fans back stage. Vi tog några bilder med fansen och svarade på några av deras frågor.
- Är det någon mer än jag som är hungrig? frågade Niall när fansen hade gått.
Alla nickade och vi bestämde oss för att äta på Subway och vi åkte dit så snabbt vi kunde eftersom alla var hungriga.
   När vi kom in genom dörrarna riktades mycket uppmärksamhet mot oss och flera tjejer kom fram och frågade om autografer och bilder. Jag såg att både Zayn och Niall såg lite nervösa ut men fansen la knappt märke till Quinn eller Frida och ingen frågade något om dem. När fansen fått sina bilder och autografer ställde vi oss i kön för att beställa. Dörren öppnades och när jag vände blicken ditåt såg jag ett välbekant ansikte.

I know, kort del men jag försöker att få upp en till ikväll eller imorn! Vem tror ni det är som kommer och vad tycker ni? :)




Kommentarer
Postat av: Ebba

Julie! :)

2012-01-28 @ 09:10:46
URL: http://lovelyonedirection.blogg.se/
Postat av: Hajrija

SKIT BRA!!!

2012-01-28 @ 21:41:09
URL: http://trefantastiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0