Kapitel 22

Detta har hänt:

När vi kom in genom dörrarna riktades mycket uppmärksamhet mot oss och flera tjejer kom fram och frågade om autografer och bilder. Jag såg att både Zayn och Niall såg lite nervösa ut men fansen la knappt märke till Quinn eller Frida och ingen frågade något om dem. När fansen fått sina bilder och autografer ställde vi oss i kön för att beställa. Dörren öppnades och när jag vände blicken ditåt såg jag ett välbekant ansikte.

Harrys perspektiv:


Jag log stort och Julie fick syn på mig. Hon vinkade glatt och gick fram mot mig.
- Hej! sa hon och kramade om mig, hon gav också Louis en snabb kram.
   Jag presenterade henne lite snabbt men visste inte riktigt vad jag skulle säga om henne eftersom jag inte visste så mycket om henne. Hon skakade hand med de andra.
- Du kan joina om du vill, Julie, sa Louis och Julie log.
- Gärna! sa hon sedan och jag log stort mot henne och gav sedan Louis en tacksam blick.
   Hon ställde sig med oss i kön och tog fram plånboken.
- Jag betalar! sa jag gav henne en menande blick.
   Hon log lite och stoppade tillbaka plånboken.

Liams perspektiv:

Jag beställde en varm macka med ost och skinka. Niall tittade på mig och skakade sedan på huvudet. Jag skrattade lite och gick och satte mig vid ett stort bord. Kort därefter kom de andra och slog sig ner. Julie satte sig bredvid mig och bredvid henne satte sig Harry snabbt. Jag misstänkte att Harry gillade Julie och jag undrade om han redan "kommit över" Alice och att hon gillade Lucas. Alla pratade på och vi hade roligt som vanligt men jag saknade Danielle. Jag saknade allt med henne och helst av allt ville jag bara ha henne här nu och hålla om henne.
- Visst kan vi fixa det killar? hörde jag plötsligt Harry fråga och jag vaknade upp ur mina tankar om Danielle.
- Öh, fixa vad? frågade jag.
- Fixa så att Julie kan se nästa konsert i London! sa Harry och jag tittade förvånat på honom.
- Jaa, visst! sa jag och resten av killarna instämde.
- Jag ringer sen när vi vet datum och tid och så! sa Harry och Julie nickade.
- Tack så mycket, det kommer bli jättekul! sa hon och kramade snabbt om Harry.

Harrys perspektiv:

Jag log stort när hon kramade mig och jag var jätteglad över att jag skulle få träffa henne igen. Vi satt länge allihopa och åt, pratade och skrattade men till slut bestämde vi oss för att det var lite för sent och vi behövde åka till nästa stad.
   Det var bara Julie och jag kvar utanför tourbussen.
- Så... jag antar att det är ett tag tills vi träffas igen? sa Julie.
- Typ en vecka, sa jag och hon nickade.
- Jag kommer sakna dig, du är hur gullig som helst! sa hon och jag kände att jag blev lite röd om kinderna.
- Du också, sa jag och hon log.
- Jaa, vi ses väl om en vecka, sa Julie och kramade om mig.
   Jag nickade och efter en stund släppte hon taget om mig. Hon log mot mig och ställde sig sedan på tå och pussade mig lätt på kinden.
- Vi ses, viskade hon i mitt öra och vände sig sedan om för att gå. Jag stod kvar och såg henne gå längre och längre bort. Jag suckade och gick in i bussen.
- Hazza, vi måste sova nu, sa Liam när jag kom in och jag nickade.
   Jag borstade tänderna och gick in i rummet jag skulle sova. Vi hade fixat så att det fanns två rum att sova i och två våningssängar i varje rum. Jag såg att Zayn och Frida redan lagt sig i de nedre sängarna och somnat så jag förstod att jag skulle få sova i en av sängarna över. Jag drog av mig t-shirten jag hade på mig och tog av mig byxorna. Plötsligt hörde jag dörren till rummet öppnas och Alice klev in. Hon lite röd om kinderna när hon såg mig stå där i bara kalsonger men jag skrattade bara. Jag klättrade upp i sängen och Alice klättrade upp i sin.
- Godnatt! viskade hon och jag sa godnatt tillbaka.
   Hon stängde ögonen men jag tittade fortfarande. Av någon anledning tyckte jag om att se henne där, sovandes. Hon var verkligen vacker. Jag skakade av mig tankarna på Alice, det kändes fel... hon gillade Lucas och jag gillade faktiskt Julie även om vi inte träffats så mycket tyckte jag att hon var hur söt som helst. Tankarna växlade mellan Julie och Alice och efter en lång tid somnade jag.

Så vad tycks om kap 22? Jag vet att det inte var så händelserikt, men det kommer ;) Lämna gärna kommentar om vad ni tror händer med Harry, Alice och Julie! :) Imorn blir det troligtvis inget nytt kapitel eftersom vi har mycket att göra, själv har jag två matcher och plugg... men vi ska försöka! Blev inge bilder idag men hoppas ni gillar det i alla fall! :)


Kommentarer
Postat av: Johanna x1

Du fick med Liams ost och skink macka! <3

2012-01-29 @ 10:54:25
Postat av: One Direction Novels

Hejsan,gillar du noveller? I sånna fall tycker jag du ska kika in min blogg där jag skriver noveller om One Direction. / www.onedirectionnovels.webblogg.se

(Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer.)

2012-01-29 @ 19:44:27
URL: http://onedirectionnovels.webblogg.se/
Postat av: anonym

Kolla in min nya novellblogg! Läs, sprid och kommentera! Min första novell ligger ute nu och snart kommer en till ut! KOM IGEN! LÄS! :D

2012-01-29 @ 21:25:19
URL: http://http://onedshipsfiction.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0