Kapitel 23

Detta har hänt:

Harrys perspektiv:

- Godnatt! viskade hon och jag sa godnatt tillbaka.
Hon stängde ögonen men jag tittade fortfarande. Av någon anledning tyckte jag om att se henne där, sovandes. Hon var verkligen vacker. Jag skakade av mig tankarna på Alice, det kändes fel... hon gillade Lucas och jag gillade faktiskt Julie även om vi inte träffats så mycket tyckte jag att hon var hur söt som helst. Tankarna växlade mellan Julie och Alice och efter en lång tid somnade jag.

 


Alices perspektiv:

 Jag vaknade av att bussen skumpade till. Jag hade sovit väldigt dåligt och jag kollade på klockan, 03.17. Jag kände att jag var törstig och klättrade ner för sängen för att ta ett glas vatten. Det var kolsvart i bussen, jag såg ingenting och jag gick med trevande händer mot väggen för att hitta en strömbrytare. Plötsligt hörde jag ett knak bakom mig, jag ryckte till och vände mig om mot ljudet och såg en gestalt gå mot mig. Jag kände rädslan växa inom mig. Lampan tändes och till min lättnad var det Harry som stod där och flinade.
- Haha, du skulle se din min! sa han tyst och försökte hålla sig för skratt.
   Jag slog honom lätt på armen och blängde på honom.
- Sluta skrämmas sådär! sa jag men jag kunde inte låta bli att skratta lite.
- Det är okej, det var ju bara jag, sa han och log sitt otroligt charmiga leende.
- Det var läskigt i alla fall, sa jag och satte armarna i kors. Mitt hjärta slår fortfarande i typ 180!
   Harry skrattade lite och kramade om mig. Jag la mina armar kring hans varma rygg och kände hans hand stryka över min rygg.
- Känns det bättre nu? sa han tyst i mitt öra och jag nickade.
- Förlåt att jag är så töntig, men jag är rätt mörkrädd också... sa jag tyst.
- Det är okej, sa han och släppte taget om mig.
    Vi stod mittemot varandra och jag såg in i hans fina ögon. Han tog min hand i sin och strök en hårslinga från mitt ansikte sedan lutade han sig framåt och jag ställde mig på tå. När mitt ansikte bara var någon centimeter från hans hörde jag en duns och sen ett stön. Jag drog mig snabbt tillbaka och Harry backade undan. Han harklade sig och jag såg att han blev röd i ansiktet. Mina kinder blev varma, Harry mumlade något ohörbart och gick in i rummet där dunsen kommit från. Jag följde efter honom och när jag kom in i rummet såg jag att Niall låg på golvet och vred sig. Harry skrattade åt honom och han blängde surt på Harry. Liam vaknade också. När han såg Niall på golvet pekade han på honom och skrattade. Jag fnissade lite och satte mig på huk bradvid Niall.
- Är du okej? frågade jag och han nickade.
- Jadå, jag bara ramlade ner lite... sa han och killarna skrattade ännu mer.
   Louis och Quinn sov som stockar. Niall ställde sig upp och la sig sedan i sängen igen.
- Godnatt! sa han surt, vände sig om och drog täcket runt sig.
   Liam skrattade och skakade på huvudet.  Jag skrattade lite och gick sedan ut ur rummet. Jag tog ett glas vatten och bakom mig hörde jag Harrys steg.
- Förlåt, sa han och jag vände mig om. Jag vet inte vad jag tänkte, det var... det var fel av mig.
   Jag skakade på huvudet.
- Det var lika mycket mitt fel, sa jag även fast det faktiskt inte känts helt fel.
   Det var det som gjorde mig bekymrad. Jag hade faktiskt velat kyssa Harry och det var fel, det var ju Lucas jag gillade och det verkade också som att Harry gillade Julie.
- Vi glömmer det där, okej? sa Harry och jag nickade, men jag visste att jag inte bara skulle kunna lägga det där bakom mig.
- Okej... godnatt då, sa Harry tyst och vände sig om för att gå och sova.
- Godnatt, sa jag knappt hörbart.

Harrys perspektiv:

Varför hade jag försökt kyssa henne? Varför? Det var fel, jag visste ju att hon gillade Lucas men jag kunde verkligen inte släppa tanken på henne och mig tillsammans. Jag hade inte tänkt lika mycket på det när jag träffade Julie men det fanns alltid där i bakhuvudet. Jag la mig i sängen och försökte sova. Efter en liten stund hörde jag Alices steg och jag hörde henne klättra upp i sängen. Jag visste att det skulle bli rätt pinsam stämning mellan oss imorgon men jag ville verkligen inte förstöra vår vänskap på grund av ett dumt misstag. Det var svårt att somna och till och med nu kändes stämningen väldigt spänd. Efter en lång stund somnade jag med både Alice och Julie i tankarna.

Rätt kort kapitel, jag vet, men det är väl bättre än inget? :) Kommentera och säg gärna vad ni tycker om vad som "hände" mellan Alice och Harry!
Statistiken har gått upp, men fler kommentarer snälla :) Kom gärna med tips om ni vill också! Lämna spår efter er! :)




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Mer så sjukt bra!!

2012-01-29 @ 22:27:24
URL: http://flos.blogg.se/
Postat av: sofie

jag älskar att läsa detta, älskar att båda vill men inte riktigt får. det får det hela så mycket mer spännande, fortsätt gärna lite mer med det!

2012-01-29 @ 22:35:51
Postat av: Adelina

Riktigt bra !

Jag älskar spänningen som finns mella Harry och Alice! Hoppas det blir något mellan dem två!

Kanske att Harry blir ihop med Julia senare och Alice blir ihop med Lucas men Zayn, Liam, Niall, Quinn och Frida fattar att dem gillar varandra ?



En fråga också :)

Kommer ni ha med någon av era läsare på er novell ?:)

2012-01-29 @ 22:42:33
Postat av: Matildalindgren

Jag tycker verkligen ni skriver skiiiiit bra ! :)

Jag tycker det är kul att det händer saker mellan dom ! :)

2012-01-29 @ 22:59:56
URL: http://matildalindgren.blogg.se/
Postat av: louise

Skulle ju blivit något! Men som Adelina sa så älskar jag spänningen, du gör såna vändningar precis när man tror att man har fattat hur det ska bli:)

2012-01-30 @ 16:35:28
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se
Postat av: Hajrija

Ni skriver skit bra asså!!!! älskar er novell!! MEEER!

2012-01-30 @ 16:55:27
URL: http://trefantastiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0